۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۵۸۵۹۹۱
حجت الاسلام همتيان: 

طلبه برخوردار از نشاط علمی دچار بحران هويت نمي شود

استاد اخلاق حوزه با بيان اين كه طلاب داعيان الي الله هستند، گفت: اگر طلاب در مسير طلبگي نشاط داشته و به خداوند و اهل بيت(ع) تكيه داشته باشند هيچ گاه دچار بحران هويت نخواهند شد.
حجت الاسلام محمد همتيان مدير كل اخلاق معاونت تهذيب حوزه علميه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حجت الاسلام محمد همتيان استاد حوزه صبح امروز در درس اخلاق مدرسه علميه آيت الله مجتهدي تهراني(ره) كه در سالن اجتماعات اين مدرسه برگزار شد، با اشاره به اين كه ايمان بايد محكم و عميق باشد، گفت: بر اساس آيات قرآن كريم، ايمان پايدار، ريشه دار و عميق همانند درختي است كه ريشه اش در اعماق زمين فرو رفته و هيچ آسيبي نمي تواند آن را در هم بشكند.

وي ادامه داد: از سوي ديگر، ايمان ضعيف، اخلاق و عمل ناپاك همانند درخت سست ريشه اي است كه استقرار ندارد.

حجت الاسلام همتيان با اشاره به ويژگي هاي ايمان حقيقي در آينه آيات و روايات عنوان كرد: ايمان محكم آن ايماني است كه با خودسازي ايجاد شده باشد و سبب جلوگيري از لغزش ها و انحراف ها شود.

این استاد اخلاق خاطرنشان كرد: آن صفات، علوم و خصلت هايي در قيامت به انسان منفعت مي رساند كه به ملكه تبديل شود و در دل و جان انسان رسوخ كرده باشد؛ صفات، علوم و خصلت هايي كه اينگونه نباشند با يكي از سكرات مرگ از بين خواهند رفت.

وي در ادامه با بيان اين كه انسان بايد در همه حال قدردان نعمت هاي الهي باشد، مطرح كرد: انبيا و اوصياي الهي همواره سپاسگزار نعمت هاي الهي بوده اند و امور خود را در دست خداوند مي دانستند؛ ما نيز نبايد وجود خود را مستقل از خداوند در نظر بگيريم.

حجت الاسلام همتيان با اشاره به اين كه انسان بايد نسبت به آن چه خداوند به او عطا كرده است رضايت مند باشد، بيان كرد: اگر انسان ها به ويژه طلاب از داشته هاي خود راضي باشند هيچگاه منحرف نخواهند شد.

استاد اخلاق حوزه ادامه داد: اگر طلاب از داشته هاي زندگي خود رضايت مند نباشند و همواره به دنبال ماديات باشند در زندگي طلبگي خود موفق نخواهند شد.

وي بر ضرورت ايجاد نشاط در زندگي طلبگي تاکید کرد و گفت: طلابي كه از مسير طلبگي خود ناراضي هستند و همواره نسبت به مسائل ديدگاه منفي دارند عاقبت بخير نخواهند شد.

حجت الاسلام همتيان با بيان اين كه طلاب داعيان الي الله هستند، اظهار كرد: اگر طلاب به اين مسأله توجه داشته باشند و علاوه بر نشاط داشتن، در مسير طلبگي به خداوند توكل كرده و به اهل بيت(ع) تكيه داشته باشند هيچ گاه دچار بحران هويت نخواهند شد./٨٤١/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات