۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۵۸۶۶۵۲

مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه میانه برگزار شد

همزمان با ایام ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه میانه با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی برگزار شد.
حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی عمامه گذاری طلاب میانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی دوشنبه شب در مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه این شهر که با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی همراه بود، اظهار داشت: حدود 67 روحانی در شهرستان میانه مشغول تبلیغ و ترویج دین اسلام هستند.

وی با بیان این‌که از این تعداد روحانی و مبلغ حوزوی 53 نفر در شهر میانه فعالیت دارند، افزود: 6 روحانی مستقر در روستاها و 10 روحانی طرح هجرت نیز در میانه فعال هستند که 10 خانه عالم نیز در این شهرستان وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که طلاب میانه‌ای در دوران دفاع مقدس نیز خوش درخشیده‌اند، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه میانه 47 شهید طلبه و روحانی تقدیم انقلاب کرده که بالاترین تعداد شهدای طلبه در استان آذربایجان شرقی را بعد از تبریز به خود اختصاص داده است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که مقدمات لازم برای گسترش فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی در میانه فراهم شده است، گفت: قرار است عملیات احداث ساختمان جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میانه در زمینی به مساحت 800 متر مربع به زودی آغاز شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که امسال 4387 مبلغ بومی و غیر بومی در ایام مختلف تبلیغی سال به سراسر مناطق شهری و روستایی استان اعزام شده‌اند، گفت: از این تعداد 194 مبلغ دینی به مناطق مختلف شهرستان میانه اختصاص داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: سال 95 تنها 51 روحانی مستقر در استان فعال بوده که امسال این تعداد به 136 افزایش یافته است، به دنبال افزایش تعداد روحانیان مستقر در 400 روستای شهرستان میانه نیز هستیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم جمعی از طلاب حوزه علمیه آیت الله حامدی شهرستان میانه ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات