۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۵۹۵۷۲۵
سفیر پیشین ایران در ازبکستان و لبنان:

راه مقابله با جریان صهیونیسم تهیه محتوای عمیق فکری است

راه مقابله با جریان صهیونیسم تهیه محتوای عمیق فکری است
فتحعلی با تأکید بر این که ما از نظر ابزار رسانه ای از دنیا عقب نیستیم تأکید کرد که راه مقابله با جریان صهیونیسم تهیه محتوای عمیق فکری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اولین جلسه یک روزه هم اندیشی «بررسی راهکارهای مبارزه با صهیونیسم» با تأکید بر مبارزه فرهنگی و جنگ نرم روز گذشته در سالن نشست های خبرگزاری رسا در قم برگزار شد.

دکتر محمد فتحعلی سفیر پیشین ایران در ازبکستان و لبنان با اشاره به قضیه معامله قرن گفت: در بحث معامله قرن به نظر می‌ رسد سه بعد مهم مطرح است که یکی از آنها بعد سرزمینی است که یقینا عملیاتی نخواهد شد.

وی عنوان کرد: به نظر می‌ رسد نکته مهم آن است که ما نیاز داریم واقعا مبارزه با رژیم صهیونیستی در بخش سخت به لطف الهی مشکلی نداریم ولی آنها سرمایه گذاری در بخش نرم کرده اند.

فتحعلی در ادامه یادآور شد: امروز رژیم صهیونیستی که بحث های توسعه سرزمینی را مطرح می‌ کرد امروز به بلند کردن ارتفاع دیوارهای خود رسیده است و در بحث نرم به این نتیجه رسیده اند که در خاورماینه تغییرات ژئوپولتیک در حال شکل گیری است.

وی با بیان این که همه متوجه این تغییر ژئوپولوتیک شده اند، گفت: حتی دشمن متوجه این تغییر شده است و همه به این درک رسیده اند که تغییر جغرافیای سیاسی در حال شکل گیری است و تمرکز جدی آن ها روی مسأله قدرت نرم است.

سفیر پیشین ایران در ازبکستان خاطرنشان کرد: در بخش نرم افزاری قدرت و جنگ نرم ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران چیزی کم نداریم یعنی در دستیابی به سطوح نرم افزاری جنگ نرم همه امکانات را داریم ولی مشکل اساسی ما بحث محتوایی است.

وی با بیان این که دشمنان از بحث محتوایی بهره زیادی می‌ برد، افزود: امروز اگر محتوا داشته باشید مجموعه هایی هستند که آن را در سطح جریان سازی بین المللی ببرند یعنی دقیقا همان چیزی که داعش از آن به خوبی برخوردار بود.

فتحعلی در ادامه عنوان کرد: ما در بخش سایبری و سخت افزاری و نرم افزاری در جمهوری اسلامی ایران و حتی همسایه های اطراف خود مجموعه های زیادی داریم ولی این که چه موضوعی را بر علیه اسرائیل سوژه کنیم را نمی دانیم.

وی با اشاره به لزوم کارکردن دقیق روی محتواهای سایبری در سطح افکار عمومی ابراز داشت: احساس می‌ کنم در محتوا امروز در سطح سایبر با چه سوژه ها و با چه سرعتی حرکت کنیم، خیلی موفق نیستیم؛ حال این که محتوا چطور باید ساخته شود مسأله دقیقی است که باید مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

فتحعلی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: ما چه تعداد افراد داریم که ارزیابی دقیق از جامعه داخلی رژیم صهیونیستی داشته باشند؟ یقینا افرادی هستند ولی کم است و باید کارهای بیشتری در این حوزه صورت بگیرد./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات