۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۵۹۵۹۷۴
امام جمعه خیرآباد:

حمایت از مستضعفین جزء اصول انقلاب است

حمایت از مستضعفین جزء اصول انقلاب است
امام جمعه خیرآباد با بیان اینکه خدمات انقلاب اسلامی با هزینه بسیار زیاد خون شهدا به وجود آمده، گفت: امروز یکی از اصول نظام ما حمایت از مستضعفین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جعفر طزری امام جمعه خیرآباد پیش از ظهر امروز در همایش فاطمیه، عزت انقلاب که در حسینیه شهدای گمنام ورامین برگزار شد، با بیان اینکه تاکنون در انقلاب‌هایی که قبل از انقلاب اسلامی و یا جریاناتی که بعد از انقلاب اسلامی به وجود آمده است، هیچ انقلابی پیدا نمی‌شود که یکی از برنامه‌های اصلی آن رسیدگی به محرومیت باشد، گفت: از ابتدای روز پیروزی انقلاب اسلامی تا روز تشکیل کمیته امداد خمینی(ره) تنها 22 روز طول کشید و این در حالی بود که انقلاب اسلامی در آن روزها درگیری‌ و کارهای بسیار زیاد و بزرگی را در دست کار داشت، اما امام خمینی(ره) حتی آن زمان به فکر مستضعفین بودند.

وی اظهار داشت: طی 40 سال گذشته تمام دشمنی‌های دشمنان علیه ما انجام شد، اما هیچ کار نتوانستند بکنند، اگر می‌توانستند همان سال اول این انقلاب را از بین می بردند چرا که از روز اول تا به امروز همه نوع تحریم و جنگ را علیه ما انجام دادند.

استاد حوزه با ابراز اینکه این نظام خدمات بسیار گسترده و بزرگی به ملت داشته است که قابل شمارش نیست، افزود: افزون بر اینکه طی این 40 سال به دور ما دیوار کشیده بودند باز هم نتوانستند جلوی پیشرفت و گسترش ایران اسلامی را بگیرند.

وی با بیان اینکه این خدمات با هزینه بسیار زیاد که خون شهدا هزینه آن هستند به وجود آمده است، تصریح کرد: امروز در نظام ما که یکی از شعارها و اصولش حمایت از مستضعفین است؛ افرادی کارهایی را می‌کنند که جاهلانه و یا عامدانه می‌خواهند مردم نسبت به نظام بدبین شوند زیرا می‌دانند که این مردم هستند که این نظام را نگه داشته‌اند.

حجت الاسلام طزری اظهار داشت: امروز دشمنان می خواهند با فشار و تحریم اقتصادی مردم را از پای درآورند و در این مسیر مردم هم فشار می‌بینند ولی این فشار همیشگی نیست همانگونه که جنگ تحمیلی هشت سال به طول انجامید ولی ادامه پیدا نکرد در جنگ نرم امروز هم با حمایت مردم نیز دشمنان شکست خواهند خورد.

وی خاطر نشان کرد: کارمندان آمریکایی که تنها 35 روز بیکار شدند با اینکه فشارهای اقتصادی مردم را ندیده‌اند اما می بینیم که چگونه در حال از بین رفتن هستند ولی اینکه در کشور ما این مسائل پیش نیامد به آن دلیل است که در ایران مردم از یکدیگر حمایت می‌کنند و از سوی دیگر نیز نهادهایی مثل کمیته امداد از طرف نظام در حال حمایت از قشر ضعیف هستند.

امام جمعه خیرآباد در پایان بیان کرد: وضعیت امروز ما و معیشت مردم از زمان جنگ خیلی بهتر شده است، هر چند که امروز هم مشکلاتی وجود دارد که باید مسؤولان با پیگیری‌های لازم این مشکلات را نیز در سریعترین زمان ممکن از بین ببرند./804/پ310/ب1

ارسال نظرات