۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۵۹۶۴۲۷
عضو شورای نخبگان حوزه علمیه خراسان:

روحیه انقلابی و رفتار اسلامی لازم و ملزوم یکدیگر هستند

روحیه انقلابی و رفتار اسلامی لازم و ملزوم یکدیگر هستند
عضو شورای نخبگان حوزه علمیه خراسان گفت: خانواده انقلابی و برخورداری از روحیه انقلابی درگرو رفتار اسلامی و دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین غلام نبی گلستانی، عضو شورای علمی نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان، امروز در جمع خانواده‌های طلاب و روحانیان استان، با اشاره به بایسته‌های خانواده انقلابی، اظهار کرد: خانواده انقلابی همان خانواده اسلامی است؛ به این معنا که اگر احکام اسلام را اجرا کنید خانواده انقلابی هستید و بالعکس آن هم صادق است.

وی با بیان اینکه افراد در نظام خانوادگی اسلامی باید تکلیف سنگینی که در برابر نعمت بزرگ ازدواج بر عهده گرفته‌اند را ادا کند، افزود: یکی از تکالیف تلاش برای تربیت فرزندان صالح است، ازاین‌رو امام صادق (ع) می‌فرماید: قبل از اینکه فرزندان شما توسط شیاطین گمراه شوند در تربیت آن‌ها کوشا باشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین گلستانی با بیان اینکه خانواده انقلابی نسبت به نعمت بزرگی که نصیب او شده سپاسگزار است، افزود: مسئله دوم تحکیم باورها و ارزش‌های اسلامی و آبیاری ایمان و عمل صالح در خانواده انقلابی و اسلامی است.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه افزود: تعاون و همکاری و همدلی، عدم مسامحه در ارتباط با وظایفی که نسبت به همدیگر دارند، آگاهی و هوشیاری، پایداری و استقامت و صبر از دیگر مواردی است که باید مورد توجه زوجین در خانواده اسلامی باشد.

وی در ادامه با اشاره به آسیب‌های خانواده به‌ویژه خانواده انقلابی، فناوری‌های نوین را یکی از این آسیب‌ها برشمرد و اظهار کرد: صنعت با وجود این‌که سبب رشد شده اما درعین‌حال یکی از آسیب‌های نظام خانوادگی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین گلستانی با بیان اینکه فزون‌طلبی، تغییر روابط اقتصادی، تکلیف گریزی، جهانی شدن و به هم ریخته شدن نظام خانواده از دیگر آسیب‌های موجود است، افزود: نهاد خانواده نسبت به مسائل بهداشت، تربیت، آداب، اخلاق و فرهنگ وظیفه دارد و باید در این راستا کار کند.

وی در ادامه به یکی دیگر از آسیب‌های موجود در خانواده‌های مذهبی پرداخت و با اشاره به اینکه متأسفانه هنوز در زندگی خانوادگی برخی از متشرعین اسم بانوان خود را نمی‌برند، گفت: زن اسم و رسم دارد، امام علی (ع) بارها حضرت زهرا (س) را به نام صدا می‌کند؛ ازاین‌رو به کار بردن عباراتی چون ضعیفه یا مادر بچه‌ها برای همسران به هیچ عنوان قابل قبول نیست./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات