۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۶۰۹۸۲۹
حاجی دلیگانی در گفت وگو با رسا:

آمریکا با فشار برای مذاکره به دنبال تضعیف قدرت و اقتدار دفاعی کشور است

آمریکا با فشار برای مذاکره به دنبال تضعیف قدرت و اقتدار دفاعی کشور است
نماینده مجلس با بیان اینکه آمریکا از طریق مذاکره می خواهد ایران را خلع سلاح کند، گفت: آمریکا با فشار برای مذاکره به دنبال تضعیف قدرت و اقتدار دفاعی کشور است.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به تجربه تلخ مذاکره با آمریکا در جریان برجام گفت: ما با مذاکره با آمریکا شاهد چیزی جز بدعهدی و عهدشکنی نخواهیم بود.

وی ادامه داد: ما در جریان برجام به وضوح مشاهده کردیم که آمریکا تنها به دنبال منافع خود بود و منفعتی عاید کشورمان نشد.

حاجی دلیگانی با اشاره به اینکه آمریکا به هیچکدام از تعهدات خود پایبند نمی ماند، ابراز داشت: در جریان توافق «سعدآباد» که در سال 1382 صورت پذیرفت، شاهد بدعهدی آمریکا بوده ایم و هم اکنون معتقد هستیم که آن توافق یک اشتباه بود.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در جریان برجام نیز شاهد بودیم که در 26 دی ماه سال 1394 برجام اجرایی شد، اما آمریکا از همان زمان تحریم های بیشتری علیه ایران اعمال کرد؛ «کاتسا» و «محدودیت ویزا» از تحریم هایی بود که پس از برجام علیه کشور اعمال شده است.

وی به خروج آمریکا از برجام اشاره و تأکید کرد: اعمال آمریکایی ها نشانگر آن است که ما به هیچ عنوان نمی توانیم به آنها اعتماد کنیم.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه آمریکایی ها به دنبال مذاکره نیستند، بلکه از مذاکره به عنوان ابزار فشار استفاده می کنند، افزود: آمریکا به دنبال مذاکره مطلق نیست، بلکه قصد دارند از طریق مذاکرات قدرت و اقتدار دفاعی کشور را تضعیف کنند.

نماینده مجس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه آمریکا از طریق مذاکره می خواهد ایران را خلع سلاح کند، ابراز کرد: آمریکا می خواهد جمهوری اسلامی موشک های دور برد و توان دفاعی نداشته باشد؛ آمریکا می خواهد کشور را به یک باغ پر میوه بدون حصار تبدیل کند تا متجاوزان و زورگویان به راحتی به منافع آن دست اندازی کنند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال بهبود وضعیت اقتصادی کشور نیست، تصریح کرد: آمریکا قصد مذاکره ندارد، بلکه به دنبال معامله است؛ آمریکایی ها قصد مذاکره بر سر مسائل اقتصادی ندارند، بلکه می خواهند روی مسائل اساسی کشور معامله کنند؛ آمریکا درصدد آن است که قدرت دفاعی ایران در داخل و قدرت بسیج کنندگی آن در خارج را کاهش دهد./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات