۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۶۱۲۱۰۰
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی:

شکر احکام الهی در امر به معروف و نهی از منکر خلاصه می‌شود

شکر احکام الهی در امر به معروف و نهی از منکر خلاصه می‌شود
استاد اخلاق حوزه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از ضرورت‌ها دین است، گفت: شکر احکام الهی در امر به معروف و نهی از منکر خلاصه می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، عصر جمعه در دومین نشست تخصصی طرح تقویت مبانی اعتقادی که همه روزه عصر‌ها ویژه طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر استان به میزبانی سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود، با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از ضرورت‌ها دین است، گفت: اگر کسی منکر این فریضه دینی شود، مرتد است و مسلمان نیست.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم در ۴ آیه در مورد امر به معروف و نهی از منکر صحبت شده است، ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه فردی نیست بلکه به اجتماع مربوط می‌شود؛ اگر در جامعه‌ای امر به معروف جایگاه خود را پیدا کند، مردم این جامعه بهترین امت‌ها خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با بیان اینکه در امر به معروف بحث دستوری بودن این فریضه محل بحث است، خاطرنشان کرد: اهل تقوا نسبت به افراد بی تقوا بالاترند؛ به همین دلیل از موضع بالاتر می‌تواند بر دیگران امر کنند.

استاد اخلاق حوزه با بیان اینکه اگر همه نسبت به امر به معروف در جامعه حساس باشند، قطعا نتیجه بخش خواهد بود، گفت: اثرگذاری امر به معروف و نهی از منکر زمانی خود را نشان می‌دهد که فراگیر باشد و همه نسبت به آن خود را مسؤول بدانند.

وی با اشاره به اینکه تا نگوییم و نخواهیم امور اصلاح نمی‌شود، ابراز کرد: باید از کسی که کار خوب انجام می‌دهد تشکر کنیم و در مقابل فردی که به فکر انحراف در جامعه است، با همه توان بایستیم.

دبیر کل جبهه پایداری، شکرگذاری از خداوند و تشکر از دیگران را یک صفت پسندیده و از مقدمات امر به معروف دانست و ابراز کرد: شکر احکام الهی در امر به معروف و نهی از منکر خلاصه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با اشاره به اینکه عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر دقیقا مبتنی بر قانون است، اظهار کرد: متأسفانه برخی‌ها به نام آزادی به فکر زیر سؤال بردن این فریضه دینی و اجتماعی هستند در صورتی که در هیچ جای دنیا آزادی چنین معنایی ندارد.

استاد اخلاق حوزه با تأکید بر اینکه در بحث امر به معروف استثنایی وجود ندارد و همه باید همگان را امر به معروف و نهی از منکر کنند، تصریح کرد: اگر در جامعه این فریضه به خوبی انجام شد، نقدپذیری جایگاه خود را پیدا می‌کند و نتیجه این بحث اصلاح امور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تأثیرگذاری در امر به معروف یک بحث جدی است، خاطرنشان کرد: باید بدانیم کجا و چگونه همدیگر را امر به معروف و نهی از منکر کنیم و این یک شرط اصلی است./۹۴۵۷/پ203/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات