۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۶۲۱۸۹۶

روحانی رزمنده کاشانی از خاندانی شهیدپرور با ۱۴ شهید در دفاع مقدس

روحانی رزمنده کاشانی از خاندانی شهیدپرور با ۱۴ شهید در دفاع مقدس
خاندان شهید پرور زاهدی در کاشان ۱۴ شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام کردند که از این تعداد ۱۱ شهید از خاندان زاهدی و ۳ شهید وابسته به این خاندان هستند.
حجت الاسلام مهدی زاهدی فعال فرهنگی آموزش و پرورش کاشان که به همراه دانش آموزان برای تجدید بیعت با شهدا به گلزار شهدای دارالسلام کاشان آمده است از خاطرات خودش در دفاع مقدس به خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: سال ۶۱ که ۱۵ ساله بودم به همراه خانواده به جبهه رفتیم.

وی افزود: والده و خواهر‌های من به بیمارستان اهواز آمدند تا به مجروحان کمک کنند و من و برادرم در جهاد سازندگی و در عملیات رمضان سال ۶۱ در خط مقدم سنگر می‌زدیم تا اینکه شب عملیات به من و اخوی گفتند سن شما کم است برگردید پشت خط مقدم ما نیر به پشت خط برگشتیم، اما چون آرام و قرار نداشتیم به صورت پنهانی به خط مقدم برگشتیم و کار تدارکات رزمندگان اسلام را بر عهده گرفتیم.

حجت الاسلام زاهدی به یکی از خاطرات خود در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: سال ۶۷ بعد از عملیات بیت المقدس ۵ یا ۷ بود، ساعت ۶ بعد از ظهر توی هوای گرم روی خاکریز استراحت می‌کردم که شهید اربابی فرمانده گردان با بی سیم چی خود در حال حرکت به طرف من برای پشتیبانی نیرو‌ها بود و همین که مقابل من رسید گلوله خمپاره کنارش منفجر شد و مقابل چشمان من به شهادت رسید.

وی در ادامه به چگونگی شهادت پدر و دو برادر خود در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: از خانواده ما پدرم شهید حاج محمود زاهدی در سن ۵۷ سالگی ۲۰ آذرماه سال ۶۴ در منطقه هور العظیم (جزیره مجنون)، علی اکبر در سن ۲۵ سالگی ۱۹ آذرماه سال ۵۹ در منطقه مارد آبادان و شهید احمد زاهدی نیز در سن ۱۶ سالگی سوم اسفندماه سال ۶۲ در جزیره مجنون به شهادت رسیدند.

شایان ذکر است؛ ۱۱ شهید از ۱۴ شهید خاندان زاهدی با نام‌های حاج محمود، علی‌اکبر، احمد، جواد، محمدرضا، سید علی اکبر، نورالله، سیدعلی اصغر، حسن، محمدحسن و محمدحسین زاهدی نسبت‌های فامیلی نزدیک دارند و مابقی آن‌ها نیز شهیدان محمدحسین و محمدرضا اشتری، محمود و محمد بدیعی از بستگانشان هستند./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات