۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۶۴۲۰۸۲
آیت الله سلیمانی در گفت و گو با رسا:

تحقق بیانیه گام دوم انقلاب ضامن آینده‌ای روشن برای کشور است

تحقق بیانیه گام دوم انقلاب ضامن آینده‌ای روشن برای کشور است
نماینده خبرگان با اشاره به وظایف مهم حوزه و روحانیت برای پیگیری و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تأکید کرد که تحقق بیانیه گام دوم ضامن آینده‌ای روشن برای کشور است.

آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، خدمات نظام جمهوری اسلامی را بسیار حائز اهمیت خواند و اظهار داشت: کشور عزیز ما با موفقیت 40 سال نخست از عمر با برکت خود را به پایان رساند و در این مدت بسیار خدمات ارزشمندی به جامعه ارائه کرد.

وی با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب و ضمن بیان آماری از پیشرفت های کشورمان پس از انقلاب در زمینه های مختلف گفت: مسؤولان دولتی در گام دوم انقلاب باید به گونه ای عمل کنند که نتیجه این خدمات به سفره مردم منتقل شود، زنجیره های اقتصادی مزیت دار کشور را شناسایی کنند و بر آنها متمرکز شوند و تولید داخلی را زنده کنند. 

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت پرداختن مسؤولان به تولید داخلی تأکید و تصریح کرد: مسؤولان باید از تجارت خارجی مراقبت کنند که قدرت تولید داخلی با ورود کالاهای خارجی تضعیف نشود.

وی با اشاره به اهمیت پرهیز از مصارف بی مورد در کشور افزود: مسؤولان کشور باید بخش های مختلف اقتصاد را در قالب دانش بنیان قرار دهند.

آیت الله سلیمانی بر مبارزه با فساد از سوی مسؤولان تأکید کرد و اظهار داشت: ما در گذشته سرمایه گذاری وسیعی در کشور داشتیم که این سرمایه گذاری ها باید حمایت و پشتیبانی شود و در همه معاملات خارجی باید انتقال فناوری را برای کشورمان در نظر بگیریم، همچنین باید با فساد مبارزه جدی صورت گیرد و با قاچاق و ویژه خواری مبارزه عملی شود.

وی گفت: باید از انرژی بهره وری درستی انجام دهیم و صنایع متوسط و کوچک را در کشورمان پشتیبانی کنیم و دولت فقط نباید متمرکز در صنایع بزرگ باشد.

عملی کردن گام دوم انقلاب ضامن آینده روشن برای کشور

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، عملی کردن گام دوم انقلاب را ضامن آینده روشن برای کشور دانست و تصریح کرد: در گام دوم انقلاب محورهایی مدنظر رهبر معظم انقلاب است که اگر دولتمردان و نمایندگان مجلس بر این مسائل متمرکز شوند و قوه قضائیه نیز برای پیگیری جدی، این مسائل را مد نظر قرار دهد، قطعا آینده بسیار روشنی را خواهیم داشت.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب دو برنامه را برای آینده تعریف کردند، یکی چشم انداز 20 ساله بود، به این معنا که الآن حرکات اقتصادی و فرهنگی ما در آن راستا باشد و برنامه دیگر، بیانیه گام دوم انقلاب بود که این زیرساخت های فراهم شده، باید به نوعی مورد استفاده قرار گیرد تا لذت این کارها از سوی نظام اسلامی ما در سفره مردم دیده شود.

نقش حوزه در بیانیه گام دوم انقلاب

آیت الله سلیمانی به نقش حوزه در بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و اظهار داشت: تردیدی نیست که همه روحانیت مخصوصاً طلاب جوان که مورد عنایت خاص مقام معظم رهبری قرار دارند، باید پیام رسان واقعی منویات ایشان در جامعه باشند.

وی با اشاره به عدم ورود روحانیت در عرصه مسائل اقتصادی گفت: امروز حوزه ما مانند گذشته نیست، دیروز حوزه ما نسبت به مسائل اقتصادی خیلی اشراف نداشت  جز مرحوم صدر که محور و منبع اقتصاد اسلامی شده بود.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در گذشته بزرگان حوزوی ما خیلی با مباحث اقتصادی دم خور نبودند، درست است که در حالت فرضیه ای مثل تجارت، بیع و امثال اینها را داشتیم اما عملاً درگیر نبودیم اما امروز با همکاری بسیار خوبی که میان حوزه و دانشگاه در امر اقتصاد وجود دارد، طلاب ما در مسائل اقتصادی کارشناس و صاحب نظر هستند و می توانند پیگیر منویات مقام معظم رهبری باشند تا فرمایشات این بزرگوار در بعد تئوری نماند و در حوزه عمل اجرایی شود.

حوزه و روحانیت باید گام دوم را عملیاتی کند

وی با بیان این که امروز نقش حوزه و روحانیت، در بیانیه گام دوم نقش عملیاتی کردن آن است، افزود: در گذشته روحانیت حداکثر فتاوای عبادی را از مراجع به مردم منتقل می کردند اما امروز باید همه منویات در ابعاد مختلف را در کنار مسائل اعتقادی و اخلاقی پیگیری کنند.

آیت الله سلیمانی به نامگذاری سال های مختلف از سوی رهبر معظم انقلاب با موضوع اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری در طی سال های متمادی نامگذاری سال را با آهنگ اقتصاد انجام دادند و امروز دو سرمایه و موضوع اقتصاد و فرهنگ مورد توجه فراوان مقام معظم رهبری است.

وی توجه به اقتصاد و فرهنگ را از مسؤولیت های ذاتی حوزه دانست و خاطرنشان کرد: حوزه باید در این دو عرصه که جز مسؤولیت ذاتی حوزه هم است، به شکل جد به میدان ورود کند، البته منطبق با منویات و رهنمود های مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی، نه اقتصاد ریاضتی باشد./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات