۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۶۵۵۲۷۹
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد:

ضرورت تشکیل «هیئت اندیشه ورز» آموزش و پرورش و حوزه های علمیه

ضرورت تشکیل «هیئت اندیشه ورز» آموزش و پرورش و حوزه های علمیه
آیت الله سید نصیر حسینی گفت: اگر رشد و بالندگی در ابعاد مختلف اخلاقی، معنوی، سیاسی، اجتماعی و علمی در مدارس ما شکل گرفت، آینده روشنی داریم و شاهد پیشرفت در ابعاد مختلف خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله «سید نصیر حسینی» در نشست استانی کمیته همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: امروز سرمایه های اصلی کشور در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و ... در آموزش و پرورش هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر این سرمایه ها از جهت معنوی، اخلاقی، علمی و اعتقادی آسیب دیدند، امروز و فردای جامعه اسلامی آسیب خواهد دید.

وی یادآور شد: اگر رشد و بالندگی در ابعاد مختلف اخلاقی، معنوی، سیاسی، اجتماعی و علمی در مدارس ما شکل گرفت، آینده روشنی داریم و شاهد پیشرفت در ابعاد مختلف خواهیم بود.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: امروز آموزش و پرورش ظرفیت بسیا بالایی برای کار و تلاش معنوی و اخلاقی محسوب می شود.

امام جمعه یاسوج گفت: آموزش و پرورش در نظام جمهوری اسلامی وظیفه دارد در راستای معنویت، رشد و بالندگی اعتقادی دانش آموزان و حوزه های علمیه نیز در زمینه تربیت نفوس و اخلاقی مردم تلاش کنند.

وی تاکید کرد: بیشترین فعالیت حوزه ها باید در مدارس برای دانش آموزان باشد و بهترین زمان برای کار تربیتی آموزش و پرورش در مقطع دانش آموزی است.

آیت الله حسینی اذعان کرد: امروز دشمنان نیز بر همین نکته متمرکز شده که دانش آموزان را از جهت اخلاقی و علمی فاسد کند تا افت علمی و افت اخلاقی ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: متاسفانه ما امروز به واسطه فضای نامطلوب و ناامن مجازی، افت تحصیلی، افت مطالعه، بی توجهی به آموزش و مسائل معنوی بالا رفته است.

وی خاطرنشان کرد: اگر آموزش و پرورش و حوزه های علمیه در کنار هم کار کنند، به نتیجه ای در حد رضایت بخش خواهیم رسید.

آیت الله حسینی داشتن برنامه برای دانش آموزان بسیار مهم دانست و گفت: «کمیته اندیشه ورز» باید تشکیل شود و برنامه ها را مطالعه و مورد تحلیل و بررسی قرار دهد.

امام جمعه یاسوج باید نیازسنجی توسط کمیته اندیشه ورز صورت گیرد و علاوه بر کلیت برنامه ابلاغی از مرکز، بومی سازی برخی از برنامه ها متناسب با شرایط استان باشد.

وی گفت: کمیته اندیشه ورز بحث نظارت بر اجرای برنامه ها را مدنظر قرار دهد و میزان قابلیت اجرایی برنامه ها را بررسی و آمار واقعی و نتیجه را ارائه کند.

ارسال نظرات