۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۶۶۲۷۹۶
آیت الله صدیقی:

امربه‌معروف و نهی از منکر ضامن اصلاحات فردی و اجتماعی است

امربه‌معروف و نهی از منکر ضامن اصلاحات فردی و اجتماعی است
تهران - تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر ضامن اصلاحات فردی و اجتماعی است، گفت: سبک زندگی انسان‌ها بیانگر ایمان آنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، شامگاه دوشنبه در جمع طلاب این مدرسه علمیه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: انسان هرگز نباید به خود مغرور شده و به ظاهرش اکتفا کند.

وی افزود: انسان تا زمانی که در عالم دنیا زندگی می‌کند نمی‌داند عاقبت او چه می‌شود اما زمانی که مرگ به سراغش می‌آید به باطن خود آگاه می‌شود؛ بنابراین انسان در همه لحظات باید به خداوند پناه ببرد.

آیت‌الله صدیقی بابیان اینکه انسان پاک و طاهر از زشتی‌ها متولد می‌شود، عنوان کرد: آدمی در عالم دنیا باطن خویش را تغییر می‌دهد؛ باطن انسان‌ها شکل باورهای آنان است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه انسان نباید به دل‌بستگی‌های دنیا دل ببندد، اظهار داشت: انسان در عالم دنیا به هر چیزی که دل می‌بندد در قیامت با همان محشور می‌شود؛ برای مثال اگر کسی اهل‌بیت(ع) را دوست دارد در قیامت با ایشان محشور می‌شود.

وی به تأثیرپذیر بودن انسانها اشاره کرد و گفت: آدمی اگر به‌سوی گناه برود همانند فاسقان و فاسدان می‌شود؛ امربه‌معروف و نهی از منکر ضامن اصلاح خود و دیگران است. اصلاح دیگران بدون اصلاح خود در محضر خداوند پذیرفته نمی‌شود.

آیت‌الله صدیقی با تأکید بر اینکه عمر سرمایه انسان است، عنوان کرد: کسی که ایمان داشته باشد سرمایه عمر را از دست نمی‌دهد و به آبادسازی قیامت خویش اقدام می‌کند. ایمان اساس سعادت است، طبق صریح روایات؛ اعمال خوب کفار همانند خاکستری در مسیر طوفان است، بنابراین ایمان با عمل صالح قبول می‌شود.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بابیان اینکه سبک زندگی انسان‌ها بیانگر ایمان آنان است، گفت: از ویژگی‌های مهم مؤمنان حسابرسی اعمال قبل از مرگ است؛ عمل صالح ضامن صعود ایمان است.

وی افزود: کسی که ایمان دارد اما نماز نمی‌خواند و در حق دیگران ظلم می‌کند در قیامت ایمانش به داد او نمی‌رسد؛ بنابراین در عالم دنیا باید انجام واجبات و ترک محرمات را جدی گرفت. دلسوز بودن نسبت به جامعه ضامن نجات انسان از آتش دوزخ و غضب الهی است

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: انسان اگر ایمان داشته باشد و عمل صالح انجام دهد اما به فکر دیگران نباشد از ورشکستگی عمر نجات پیدا نمی‌کند؛ ایمان و آخرت مردم باید مهم‌ترین دغدغه مؤمنان باشد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات