۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۶۶۸۰۸۸
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی بجنورد:

طلاب موفق نقش و رسالت ویژه‌ای در هدایت دانش آموزان به حوزه علمیه دارند

طلاب موفق نقش و رسالت ویژه‌ای در هدایت دانش آموزان به حوزه علمیه دارند
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام دانش‌طلب گفت: طلاب و حوزویان در هدایت و جهت‌دهی خانواده‌ها و دانش آموزان به سمت تحصیل در حوزه‌های علمیه نقش و رسالت ویژه‌ای دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام موسی دانش‌طلب، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد، امروز در نشست مدیران مدارس علمیه استان که با موضوع جذب و پذیرش طلاب در سال تحصیلی جدید برگزار شد، بر تشریک‌مساعی و مشارکت نهادهای مختلف برای جذب و پذیرش مناسب طلاب جدید در حوزه علمیه استان تأکید کرد.

وی با اشاره به نقش ویژه طلاب و حوزویان در هدایت و جهت‌دهی خانواده‌ها و دانش آموزان به سمت حوزه‌های علمیه و ادامه تحصیل در مدارس علمیه، اظهار کرد: نحوه رفتار و گفتار و عملکرد طلاب و جامعه حوزوی در تشویق دانش آموزان به ادامه تحصیل در حوزه علمیه اهمیت ویژه‌ای دارد.

حجت‌الاسلام دانش‌طلب افزود: در بحث پذیرش طلاب جدید به مدارس علمیه، طلبه موفق می‌تواند در سطح یک شهر یا روستا اثرگذاری داشته و دانش آموزان را به سمت ادامه تحصیل در مدارس علمیه سوق دهد.

وی با بیان اینکه اثرگذاری طلبه موفق در این زمینه را به‌وضوح می‌بینیم، اضافه کرد: در این زمینه انتظار می‌رود طلاب و حوزویان به‌خوبی ایفای رسالت کرده و دانش آموزان مستعد را به سمت تحصیل در مدارس علمیه هدایت کنند.

حجت‌الاسلام دانش‌طلب اظهار کرد: باید تلاش کنیم پذیرش را به‌صورت ستادی انجام دهیم و امور مربوط به جذب و پذیرش طلاب جدید در مدارس علمیه با مدیریت واحد صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در این زمینه شایسته است برای ثبت‌نام و آزمون و پذیرش مدیریت واحد اعمال شده و همچنین برای جذب طلبه مصاحبه تخصصی‌تر انجام شود مثلاً در این راستا از ظرفیت روان‌شناس و ... هم استفاده شود.

گفتنی است، مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد حدود 150 طلبه سطح یک دارد که تعداد 95 طلبه در بلندمدت و حدود 55 نفر در دوره سفیران هدایت، تحصیل می‌کنند و تدریس این طلاب بر عهده پنج استاد اعزامی و هشت استاد حق‌التدریسی است.

طلاب این مدرسه علمیه پس از اتمام سطح یک برای ادامه تحصیل در سطوح بالاتر به مدارس علمیه امام صادق (ع) و مدرسه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد هجرت می‌کنند.

لازم به ذکر است، حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علمیه تحت نظر دو هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه سال 95 به مدیریت استانی ارتقا یافت.

شایان‌ذکر است، در استان خراسان شمالی 1615 مدرسه علمیه شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری درمجموع حدود دو هزار و 700 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات