۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۶۸۱۹۳
امام جمعه میانرود:

کتاب منشأ حیات معنوی انسان است

کتاب منشأ حیات معنوی انسان است
خوزستان - حجت الاسلام حمیدی گفت: زمانی که فرهنگ عمومی جامعه افزایش یابد، فقر و بیکاری و محرومیت عامل بی رغبتی مردم آن جامعه نسبت به کتاب و مطالعه نخواهد شد.

حجت الاسلام سید طاهر حمیدی، امام جمعه میانرود در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، کتاب را عامل حیات معنوی انسان خواند و در رابطه با آثار کتابخوانی بیان داشت: کتاب منشا حیات معنوی انسان است، زندگی انسان بدون کتاب لذت بخش نخواهد بود، از برکات و آثار کتابخوانی آشنایی با تاریخ، عقاید جهان و به دست آوردن گرایشات مثبت است.

امام جمعه میانرود در ضرورت اهمیت کتاب در مسیر صحیح زندگی عنوان داشت: کتاب می تواند مفید یا مضر باشد، اگر کتابی مناسب و مطابق با عقیده باشد سازنده و در غیر این صورت مخرب خوانده می شود.

حجت الاسلام حمیدی در خصوص نقش مسؤولان در ترویج کتابخوانی در میان مردم تصریح کرد: مسؤولان باید در هفته کتاب و کتابخوانی دقت و همت بیشتری را در زمینه ترویج کتابخوانی داشته باشند، تأسیس کتابخانه های بیشتر، ایجاد سالن های مطالعه متعدد، اهمیت به نقش فضای مجازی در معرفی کتاب، ایجاد کتابخانه های دیجیتال می تواند در ایجاد رغبت به مطالعه مردم مؤثر باشد.

وی در پایان علل عدم استفاده مردم از کتاب را در گرو ارتقاء سطح فرهنگ عمومی دانست و گفت: زمانی که فرهنگ عمومی جامعه افزایش یابد، فقر، بیکاری و محرومیت عامل بی رغبتی مردم آن جامعه نسبت به کتاب و مطالعه نخواهد شد. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات