۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۶۹۸۰۲۴
قاضی زاده هاشمی:

روایت‌های زائران غیر ایرانی حادثه منا ثبت و ضبط شود

روایت‌های زائران غیر ایرانی حادثه منا ثبت و ضبط شود
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: باید از ظرفیت های بین‌المللی برای ثبت و ضبط روایت‌های غیر ایرانیان حاضر در فاجعه منا استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در همایش گرامیداشت هفته پژوهش و رونمایی از آثار فاجعه منا که در سالن همایش های ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت قم برگزار شد با اشاره به حضور خود در مراسم حج سال ۹۴ که منجر به فاجعه منا شد گفت: باید از ظرفیت های بین‌المللی مانند سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جامعة المصطفی برای ثبت و ضبط روایت‌های غیر ایرانیان حاضر در فاجعه منا نیز استفاده کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن گرامیداشت یاد شهدای فاجعه منا اظهار کرد: حادثه مسجدالحرام حادثه ای دلخراش و باور نکردنی بود و همه را به بُهت فرو برد و بسیاری از زائران کشورهای مختلف جهان در این فاجعه جان خود را از دست دادند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به نظام پلیسی و امنیتی عربستان سعودی ابراز داشت: چطور ممکن است در یک نظام کاملا پلیسی و امنیتی که حتی درباره ایستادن شما هم اظهار نظر می‌کنند این چنین اتفاقی رخ دهد و صدای کسی هم در جهان در نیاید.

وی ضمن اشاره به اقداماتی که در بازگشت پیکر شهدا به کشو صورت پذیرفت، خاطرنشان کرد:‌ بنیاد شهید و امور ایثارگران آمادگی دارد که اگر زمینه طرح دعوای بین‌المللی علیه عربستان صورت گیرد، به عنوان متولی امور شهدا نقش آفرینی خود را داشته باشد.

قاضی زاده هاشمی با بیان این‌که امروزه، دوره جنگ روایت‌ها است گفت: باید چنین مکتب های فکری که هیچ ارزشی برای جان انسان ها قائل نیستند و جان انسان در مکتب فکری آنان فاقد هرگونه ارزشی است را رسوا کرد.

ارسال نظرات