۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۷۰۳۱۰۵

کتاب «رابطه علم و دین از منظر چهار حکیم مسلمان معاصر» به چاپ دوم رسید

کتاب «رابطه علم و دین از منظر چهار حکیم مسلمان معاصر» به چاپ دوم رسید
چاپ دوم کتاب «رابطه علم و دین از منظر چهار حکیم مسلمان معاصر» که به اهتمام مهدی گلشنی در 120 صفحه تألیف شده است توسط انتشارات حکمت اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، چاپ دوم کتاب «رابطه علم و دین از منظر چهار حکیم مسلمان معاصر»که به اهتمام مهدی گلشنی در 120 صفحه تألیف شده توسط انتشارات حکمت اسلامی منتشر شد.

«رابطه علم و دین از منظر چهار حکیم مسلمان معاصر» کتابی است که حاوی 8 پرسش مطرح شده از سوی جناب آقای دکتر مهدی گلشنی به محضر اساتید و حکمای بزرگ ایرانی اسلامی؛ حضرات آیات علامه جوادی آملی، علامه حسن‌زاده آملی، علامه سبحانی و علامه مصباح یزدی «دامت برکاتهم»  می‌باشد که پاسخ لازم از سوی اساتید ارائه شده است.

هشت پرسش مطرح شده در این کتاب که حضرات آیات علامه جوادی آملی، علامه حسن‌زاده آملی، علامه سبحانی و علامه مصباح یزدی «دامت برکاتهم» به آن‌ها پاسخ داده‌اند عبارتند از:

  1. تعریف حضرتعالى از علم و دین چیست؟
  2. آيا هيچ تعارضی بين تعريف خود از اين دو می‌بينيد؟
  3. از نظر جنابعالی تعارض بين اين دو (علم و دين) در کجا می‌تواند رخ دهد؟
  4. چه زمينه‌هایی موجب تعارض بين علم و دين شده است؟
  5. سهم دين در توسعه علم در غرب چه بوده است؟
  6. آيا علم دينی امکان دارد و می‌توان يک علم دينی داشت؟
  7. آيا علم می‌تواند دين را ناديده بگيرد؟
  8. آيا می‌توان حوزه‌های علم و دين را از يکديگر تفکيک کرد؟

کتاب شامل چهار بخش می‌باشد که در بخش اول آیت‌الله العظمی جوادی آملی، در بخش دوم آیت‌الله حسن زاده آملی، در بخش سوم آیت الله‌العظمی سبحانی و در بخش چهارم آیت‌الله مصباح به این پرسش‌ها پاسخ داده اند.

ارسال نظرات