۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۷۰۳۳۷۰
عامری فر مطرح کرد؛

صف بندی دشمن با جنگ سایبری علیه اسلام و انقلاب

صف بندی دشمن با جنگ سایبری علیه اسلام و انقلاب
کرمانشاه ـ عافری فر گفت: چالش اساسی در مواجهه با انقلاب سایبری، صف بندی دشمن علیه اسلام و انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، محمدحسن عامری فر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فضای مجازی اظهار داشت: ما در فضای مجازی با یک جنگ ترکیبی مواجهیم که در آن دشمن روی ادراک، احساسات، باورها و مجموع پارادایم های ذهنی ما نقش بازی می کند و همین مساله علت بسیاری از آسیب های سیاسی، اجتماعی و امنیتی در کشور شده است.

مسؤول مرکز فضای مجازی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه افزود: رسالت ما خصوصاً همه بسیجیان فعال در حوزه سایبری مقابله با جنگ  ترکیبی دشمن در این عرصه است و نخستین حربه استکبارجهانی در این فضا استفاده از اخبار جعلی برای ناامید کردن افکار عمومی است که مورد اشاره رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم قرار گرفت.

وی با اشاره به بخشی بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: فضای مجازی قلمرو دوم زندگی انسان‌هاست و قلمرو دوم حکمرانی است و ازاین‌رو، تمام محورهای بیانیه گام دوم هر کدام به حوزه فضای مجازی مرتبط هستند. از جمله حوزه علم و پژوهش، حوزه معنویت و اخلاق، حوزه اقتصاد، حوزه عدالت و مبارزه با فساد، حوزه عزت ملی و روابط خارجی و حوزه سبک زندگی.

عامری فر گفت: امروزه چالش اساسی در مواجهه با انقلاب سایبری، صف بندی همه دشمنان علیه اسلام و همچنین نبود الگوی دقیق و تجربه شده و همچنین ناکارآمدی الگو‌های موجود در فضای مجازی است، لذا ما به انقلابی در این زمینه نیازمندیم.

وی با اشاره به فرایند پنج‌گانه تحقق تمدن اسلامی (انقلاب، نظام‌سازی، دولت‌سازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی) توضیح داد که محورهای مختلف بیانیه گام دوم را باید طیق این پنج گام مطالعه کرد؛ از نظر وی، وضعیت کنونی جامعه ایرانی از مرحله انقلاب، نظام‌سازی و دولت‌سازی عبور کرده و به مرحله جامعه‌سازی رسیده است و بیانیه گام دوم در پی ترسیم چگونگی جامعه‌سازی برای نیل به تمدن‌سازی است. اما در فضای مجازی، جامعه ایرانی در مرحله پیش انقلاب به سر می‌برد و باید  نخست، انقلاب کند و از زیر استعمار مجازی بیگانگان بیرون بیاید.

مسؤول مرکز فضای مجازی کرمانشاه در ادامه افزود: سه اقدام اساسی برای انقلاب سایبری تغییر حاکمیت استکباری آمریکا بر فضای مجازی، توجه ویژه به نخبگان و جوانان عرصه سایبری و تقویت روحیه خودباوری و امید به آینده است.

وی گفت: از آثار و نتایج تحقق انقلاب سایبری می‌توان به ثبات و امنیت سایبری جهان، جهش در عرصه‌های پژوهش و تحقیقاتی و ایجاد زیست بوم‌های سایبری، افزایش مشارکت مردمی در عرصه‌های مختلف، ارتقاء بینش سیاسی، توسعه عدالت، افزایش معنویت و اخلاق سایبری و انزوای مستکبران جهان در فضای مجازی اشاره کرد./1400/پ210/

ارسال نظرات