۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۷۱۱۴۶۸
امام جمعه شهر جدید پرند:

لزوم تبیین شخصیت امام خمینی(ره) برای جلوگیری از تحریف

لزوم تبیین شخصیت امام خمینی(ره) برای جلوگیری از تحریف
حجت الاسلام کاظمی گفت: امام خمینی(ره) دارای ابعاد شخصیتی متعددی بودند که از کنار هم قرار گرفتن همه آن ابعاد تصویری از شخصیت ایشان شکل می گیرد.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اسماعیل کاظمی، امام جمعه شهر جدید پرند گفت: در ایام سالگرد رحلت امام خمینی (ره) یکی از ابعاد مهم جهاد تبیین، مقابله با ابعاد مختلف تحریف شخصیت و مکتب ایشان است. ضرورتی که به بیان امام خامنه‌ای در آخرین سخنرانی خود در مراسم سالروز رحلت امام خمینی (ره) فرمودند: نگذارید شخصیت، مکتب و گفتمان امام(ره) مورد تحریف قرار گیرد. همچنین تاکید کردند که ناگفته‌هایی وجود دارد که باید به مرور در ذهنیّت جامعه قرار بگیرد. آنچه هم در باب انقلاب و در باب امام گفته‌اند و گفته‌ایم و تکرار کرده‌ایم، باید مرور بشود، باید مجدّداً تکرار بشود؛ تبیین بشود و با جزئیّات و خصوصیّات ذکر بشود.

وی گفت: باید با این تبیین تلاش کنیم تا دیگران نتوانند به ساحت خیرخواهی و به ادعای کذب خودشان طرفداری از مردم جملاتی از امام راحل را انتخاب کنند و بر حاکمیت بکوبند و احساس را به وجود آورند که راه نائب امام از امام جداست زیرا این گونه نیست. امام خمینی(ره) دارای ابعاد شخصیتی متعددی بودند که از کنار هم قرار گرفتن همه آن ابعاد تصویری از شخصیت ایشان شکل می‌گیرد؛ امام راحل سیاستمدار، اندیشمند، فقیه، عارف، رهبر سیاسی، فیلسوف و... بودند و تنها با توجه هم‌زمان به همه این ابعاد وجودی ایشان است که تصویری دقیق از ایشان شکل می‌گیرد و می‌توان امام را برای مردم تبیین کرد.

امام جمعه شهر جدید پرند گفت: از جمله اموراتی که میتوان امام راحل را به عنوان نماد تبیین اسلام ناب محمدی(ص) نشان داد، اثباتِ اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی، اتّکای به کمک الهی و اعتماد به صدق وعده‌ی الهی، قرار داشتن در جبهه مخالف مستکبران و ضدّیت با استبداد، استعمار و استکبار، اعتقاد به اراده‌ و نیروی مردم (اعتقاد راسخ به نقش مردم)، حمایت از محرومان و مستضعفان است.

حجت الاسلام کاظمی افزود: جریان تحریف امام عمدتاً در سه حوزه‌ی زیر شبهه‌سازی و تحریف‌گری می‌کند که شامل شخصیت امام خمینی(ره)، اندیشه و بیانات امام، عملکرد و سلوک مدیریتی امام راحل است. از جمله اهداف تحریف امام راحل، ایجاد انحراف در صراط مستقیم انقلاب و ملت ایران در زمینه‌هایی مثل عدول از استکبارستیزی، مذاکره با آمریکا و...، زیرسؤال بردن فلسفه انقلاب اسلامی، از بین بردن امکان بهره‌مندی نظام از ذخایر معرفتی مکتب امام خمینی(ره)، عقده‌گشایی‌های و انتقام از امام و انقلاب، اتهام‌زنی به نظام مبنی بر فاصله گرفتن از مکتب امام راحل و زیرسؤال بردن نظام اسلامی و سلوک سیاسی و مدیریتی رهبر معظم انقلاب است.

وی با تبیین عوامل اصلی جریان تحریف ابراز داشت: عوامل اصلی که دنبال جریان تحریف امام خمینی (ره) هستند عبارت‌اند از عوامل خارجی از جمله مثلث غربی- عبری – عربی، منافقین، سلطنت‌طلبان و نهضت آزادی و بقایای جبهه ملی و عوامل داخلی نیز برخی از انقلابی‌های دیروز و پشیمانان امروز، لایه افراطی اصلاح‌طلبان، حلقه انحراف و برخی افراد و گروه‌های موسوم به مدعیان عدالت‌خواهی هستند که با تمام توان به دنبال تحریف مکتب انسان ساز خمینی کبیرند.

 

ارسال نظرات