۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۷۲۱۱۶۴
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

هفته وحدت بهترین فرصت برای «جهاد تبیین» است

هفته وحدت بهترین فرصت برای «جهاد تبیین» است
کرمانشاه ـ آیت الله علما با بیان اینکه هفته وحدت به معنای هفته تببین است، گفت: باید در هفته وحدت جهاد تببین کنیم و اسلام برای همه مردم تببین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، سی و چهارمین همایش وحدت با «محوریت پیامبر اعظم(ص)، اتحاد ملی و حفظ ارزش ها» امروز در مجتمع بعثت کرمانشاه با حضور علما و روحانیون اهل تشیع و اهل سنت این استان برگزار شد.

آیت الله مصطفی علما در این همایش در سخنانی اظهار داشت: تنها چیزی که ابدیت دارد، ماندگار و ماناست اسلام است چرا که آنچه در قرآن و رسول خدا مربوط به فطرت است و کهنه نمی شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: قرآن کریم بر همه انبیا و اولیا و کتب آسمانی اشراف و هیمنه دارد و بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال جاودان مانده و تا روز قیامت جاودانه باقی می ماند و بقا دارد.

آیت الله علما عنوان کرد: اسلام ۱۴۰۰ سال است که با وجود تمام دشمنی ها و خیره سری ها زنده باقی مانده است و حرف های زیادی برای گفتن دارد، دشمنان تصور میکنند با آتش زدن قرآن و یا روسری درآوردن دختران لطمه ای به آن وارد خواهد شد.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: اسلام، قرآن و رسول خدا پشتوانه دارد چرا که از طریق وحی بر پیامبر نازل شده و کلام الله است یعنی کلام مستقیم خداوند متعال است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: جوانان امروز ما خبر از گذشته ندارند و براساس تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین، باید از گذشته انقلاب و اینکه چه بودیم و کجا بودیم و چقدر اختیار داشتیم، بگوییم.

آیت الله علما با بیان اینکه در هفته وحدت باید از مسائل اسلام سخن بگوییم، ادامه داد: قرآن کریم ۱۴۰۰ سال پیش به قلم قسم یاد می کند و اولین کلمه ای که بر پیامبر نازل شد "اقرا" بود و پیامبر اکرم(ص) استخوان بندی و پایه و اساس حکومت اسلامی را با تعلیم و خواندن پایه ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه هفته وحدت به معنای هفته تببین است، تصریح کرد: باید در این هفته جهاد تببین کنیم و اسلام برای همه مردم تببین شود.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: هفته وحدت باید جزیی از زندگی ما باشد و همواره رفاقت و صمیمیت داشته باشیم چرا که موضوع قرآن من و شما هستیم و همواره تفسیر قرآن کریم براساس موقعیت زمانی بود و برای این است همیشه حرف برای گفتن دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با محکوم کردن اقدام رییس جمهور آمریکا در حمایت از اغتشاشگران ادامه داد: ۱۴۰۰ سال است که کسی نتوانسته بر اسلام چیره شود و در حال حاضر هم مثلا از یک دختر ۱۸ ساله چه توقعی میتوان داشت در حالی که درک و فهم آنچنانی از وقایع ندارد.

آیت الله علما در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: سرمایه امام خمینی(ره) قلم و کاغذ و تراوشات فکری ایشان بود که بر مبنای اسلام شکل گرفت لذا ایشان می فرمود اروپا از اسلام سیلی خورد و هیچ گاه نام خود را نمیبرد./1400/

ارسال نظرات