۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۷۳۳۶۱۳
مشاور مدیر حوزه های علمیه در امور فناوری اطلاعات:

مباحث هوش مصنوعی و داده کاوی باید در آموزش حوزه علمیه حضور داشته باشند

مباحث هوش مصنوعی و داده کاوی باید در آموزش حوزه علمیه حضور داشته باشند
خدیوی با اشاره حضور علمای حوزوی بزرگ در قرون پیشین در علوم مختلف، ورود طلاب به عرصه هوش مصنوعی و داده کاوی را ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مهندس جواد خدیوی مشاور مدیر حوزه های علمیه در امور فناوری اطلاعات عصر جمعه در نخستین گردهمایی جهادگران عرصه فناوری اطلاعات حوزه های علمیه که در باغ موزه دفاع مقدس شهر قم برگزار شد، گفت: دروس حوزه های علمیه در ابتدا منحصر در فقه و اصول نبوده بلکه علمای بزرگ در عرصه هایی مانند ریاضیات توسط بزرگانی مانند خواجه نصیر ورود داشته اند.

وی با اشاره به ورود آیت الله حسن زاده آملی و آیت الله ادیب در عرصه ریاضیات در دوران معاصر اظهار داشت: اگر آن عصر ادامه پیدا می کرد فناوری اطلاعات هم باید در حوزه تدریس می شد اما با این وجود بسیاری از طلاب به طور خودجوش و برخی به طور سیستماتیک به دنبال بهره گیری از رایانه ها هستند.

خدیوی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه های علمیه برای ارائه خدمات الکترونیک اظهار داشت: خط و مشی های لازم ریخته شده تا طلبه برای امور اداری وارد حوزه نشود بلکه فقط برای آموزش حضور یابد از این رو خدمات انتخاب واحد، آموزش و آزمون غیر حضوری در دوران کرونا برنامه ریزی و اجرا شد و خدمات زیادی به صورت غیر حضوری در حال انجام است.

وی ادامه داد: در عرصه تبلیغ و پژوهش احتیاج به کار جدی وجود دارد و همچنین سامانه های حوزوی به یکدیگر در حال اتصال هستند تا از موازی کاری ها جلوگیری شود.

مشاور مدیر حوزه های علمیه در امور فناوری اطلاعات در پایان خاطرنشان کرد: مباحث هوش مصنوعی، داده کاوی و یادگیری عمیق در آموزش حوزه های علمیه باید حضور داشته باشد.

ارسال نظرات