ویژگی های رسانه دینی/لزوم تدوین برنامه ای راهبردی برای فعالیت رسانه ای دینی
خانم ماندانا جلالی معاون راهبران نوجوان بنیاد ملی نوجوان و رئیس شبکه تعلیم تربیت بهشت(بنیاد هم افزایی شبکه تعلیم و تربیت) سازمان تبلیغات اسلامی به مناسبت روز خبرنگار در گفتوگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، رسانه و خبر را ذائقه ساز، موج آفرین و جریان ساز خواند و در مورد نیاز حوزه علمیه به رسانه قدرتمند گفت: ما در حوزه به رسانه ای نیاز داریم که تسهیل گر حرکت به سوی تحول، از بین برنده ساختار های ناکارآمد و تصحیح کننده ساختار ها باشد؛ البته کار در حوزه بسیار سخت تر از مجموعه های دیگر است و نیاز به یکسری ظرافت های خاص خودش را دارد.
وی در بیان برخی از ویژگی های رسانه ای دینی اظهار داشت: رسانه دینی باید یک بازخوانی از هدف و گذشته داشته باشد و بر مبنای آن نقاط قوت و ضعف را پیدا کند و به صورت منصفانه به مخاطبان منتقل کند؛ امروز جای خالی یک برنامه راهبردی برای فعالیت رسانه ای دینی احساس می شود.
رئیس شبکه تعلیم و تربیت بهشت بر لزوم بالا رفتن ضریب رسانه ای رسانه های دینی تأکید کرد برای رهایی از این مشکل پیشنهاد داد: باید با جریان های رسانه ای صوتی-تصویری، خصوصا صدا و سیما ارتباط برقرار کرد تا رسانه های دینی به عموم مردم شناسانده شوند، یا از راه های مختلفی مثل برگزاری نشست های عمومی و کلاس های خبرنگاری و مهارت های رسانه ای با بدنه مخاطبان ارتباط ایجاد شود.
خانم جلالی رویکرد جدید و رو به رشد خبرگزاری رسا در پرداختن به مباحث جدی با صراحت و شجاعت را تحسین کرد و از ظرفیت بالای این خبرگزاری در پوشش خبرهای دینی و حوزوی استان های دیگر و حتی ارتقا پیدا کردن به خبرگزاری دینی- حوزوی جهان اسلام خبر داد.
وی بر ایجاد بستری برای گسترش تعداد مخاطبان این خبرگزاری تأکید و اذعان کرد: رسا باید در میان مردم و خصوصا طلاب ضریب رسانه ای بیشتری پیدا کرده و این راهبرد را باید دنبال کند.