۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۷۴۸۷۶۹
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم:

شرایط آبی قم مناسب نیست / کاهش ۷۰ درصدی بارش باران در سرحوزه‌های آب استان

شرایط آبی قم مناسب نیست / کاهش ۷۰ درصدی بارش باران در سرحوزه‌های آب استان
بختیاری با بیان این که شرایط آبی استان قم باتوجه به کمبود بارش ها، شرایط خوبی نیست، از شهروندان قمی خواست تا در مصرف آب صرفه جویی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت سالروز تصویب قانون تشکیل شرکت های آب و فاضلاب در سالن جلسات اداره آب و فاضلاب استان برگزار شد با اشاره به سالروز تصویب قانون تشکیل شرکت های آب و فاضلاب اظهار داشت: بعد از تشکیل شرکت های آب و فاضلاب، اتفاق های بسیار مبارکی در کشور رقم خورده است.

وی در ادامه به شرایط آبی استان قم پرداخت و افزود: شرایط آبی استان قم با توجه به این که پاییز امسال تاکنون بارش های خوبی را مشاهده نکردیم، مناسب نیست و به نوبه خود از شهروندان درخواست داریم تا در مصرف آب صرفه جویی داشته باشند و ما نیز  برنامه های لازم را برای تامین آب استان قم داشته و داریم و ان شاالله همه آنها را کاملا به اجرا می گذاریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به شرایط نامساعد جوی در استان قم در چند وقت اخیر بیان داشت: شرایط بارش ها، بخصوص در سرحوزه تامین آب استان قم از وضعیت خوبی برخوردار نیست و امسال نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد کمبود بارش ها در سرحوزه های آب استان را شاهد هستیم.

وی افزود: کنترل های کیفی آب در استان قم با قوت درحال انجام است؛ اما با این وجود کیفیت آب استان وضعیت خوبی نداشته و ما از این باب از مردم استان عذرخواهی می کنیم.

بختیاری گفت: اعتبارات مرتبط با آب و فاضلاب استان قم از وضعیت خوبی برخوردار نیست و ما از طریق وزارت نیرو و سازمان برنامه بودجه پیگیر هستیم تا با حمایت مدیران استانی و ملی مناطق را پوشش و شبکه آب و فاضلاب را گسترش دهیم.

وی افزود: باید برنامه های لازم در زمینه اعتبارات از سوی مسئولان مرتبط استانی اتخاذ شده و اعتبارات لازم در این زمینه تامین شود تا برخی از مشکلات مردم در این زمینه نیز مرتفع شود.

شرایط آبی قم مناسب نیست / کاهش ۷۰ درصدی بارش باران در سرحوزه‌های آب

 بختیاری اضافه کرد: ما بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان جذب اعتبارات داشتیم و در اصلاح توسعه خطوط آب بیش از ۹۰ درصد اصلاح و توسعه صورت گرفته و در شهر بیش از ۲۴۰ کیلومتر اصلاح شبکه آب رسانی انجام دادیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به افزایش قیمت آب برای مشترکین بد مصرف و پرمصرف در استان اظهار داشت: ما هیچ افزایشی در قیمت آب شهروندان نداریم و تنها افزایش ما شامل کسانی می شود که از بد مصرفان یا پرمصرفان آب محسوب می شوند.

وی افزود: تمرکز شرکت آب و فاضلاب استان قم در سال ۱۴۰۲ به مسئله آب و فاضلاب قرار گرفته و در این راستا اقدامات متنوعی انجام شده است و به میزان ۳۴۰ کیلومتر از شبکه آب و فاضلاب استان شستشو شدند.

بختیاری در پایان بیان داشت: استفاده از هوش مصنوعی در راستای اصلاح و بهبود مدیریت سیستم های منابع آب و مجموعه آبرسانی شرکت آب و فاضلاب از جمله اقداماتی است که شرکت آب و فاضلاب استان در این راستا قدم برداشته و حرکت های خود را توسعه داده است.

 

ارسال نظرات