۲۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۷۴۹۹۹

بانوی ارومیه‌ای قرآن را با هنر سوزن‌دوزی کتابت کرد

خبرگزاری رسا ـ برای نخستین بار بانوی ارومیه ای در یک اقدام بی نظیر قرآن را با هنر سوزن‌دوزی کتابت کرده است.
بانوی ارومیه‌ای قرآن را با هنر سوزن‌دوزی کتابت کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، معصومه نظری، روز گذشته در مراسم رونمایی از قرآنی که با سوزن دوزی کتابت کرده است، اظهار داشت: به خاطر علاقه به کار هنری سوزن ‌دوزی تصمیم به خلق یک اثر معنوی و ماندگار گرفتم و آغاز به کتابت قرآن به صورت دست ‌دورزی کردم.

وی با اشاره به این‌که این قرآن چهل صفحه ای در ابعاد 35 در 45 را به تنهایی و در مدت یک سال سوزن دوزی کرده است، تصریح کرد: تمام کارهای اجرا، صفحه‌ آرایی، صحافی این قرآن را با استفاده از دست و قلم و بدون به‌ کارگیری دستگاه چرخ خیاطی و گلدوزی انجام داده‌ام.

نظری خاطرنشان کرد: جلد این کتاب با پارچه ترمه و زردوزی شده و صفحات آن نیز به هنر تذهیب آراسته شده است.

این هنرمند اظهار داشت: این کتاب شامل جزء سی‌ام کلام الله مجید است که به خط عثمان طاها نگاشته شده است.

این بانوی ارومیه‌ای‌ تعمیق باورهای دینی و قرآنی برای فرزندان خود و نسل آینده را هدف اصلی این اقدام بی نظیر اعلام کرد و یادآور شد: در این راه با توسل به بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا‌(س) یک نیروی معنوی در همه لحظات پشتیبان کارم بود.

نظری با اعلام این‌که با توجه به این تجربه معنوی تصمیم گرفته‌ام کل قرآن را به صورت سوزن دوزی کتابت کنم، تاکید کرد: کارهای مقدماتی این کتاب آغاز شده و پیش ‌بینی می‌شود در مدت سه سال به اتمام برسد.

وی توسل به قرآن کریم را حافظ امنیت و استحکام پایه‌های زندگی خانواده‌ها دانست و اظهار داشت: از وقتی اقدام به این کار کرده‌‌ام فرزندانم با قرآن انس بیشتری پیدا کرده و آرامش خاصی در خانواده حاکم شده است.

نظری از تمام زنان ایرانی خواست با تمسک به باورهای دینی و قرآنی در تربیت صحیح و دینی فرزندان خود و جامعه تلاش کنند./935/پ202/س

ارسال نظرات