۲۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۷۵۰۷۲

رییس هیئت علمی بین الملل بعثه مقام معظم رهبری منصوب شد

خبرگزاری رسا، طی حکمی از سوی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری به ریاست هیئت علمی بین الملل بعثه مقام معظم رهبری منصوب شد.
حجت الاسلام والمسلمين حسيني بوشهري
به گزارش خبرگزاری رسا، طی حکمی از سوی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری به ریاست هیئت علمی بین الملل بعثه مقام معظم رهبری منصوب شد.

در حکم نماینده ولی فقیه و سرپرست زائران ایرانی خطاب به حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم حسینی بوشهری آمده است: با توجه به کناره‌گیری حجت الاسلام و المسلمین هادوی از ریاست هیئت علمی بین الملل بعثه مقام معظم رهبری ، و ضمن تقدیر و تشکر فراوان از تلاش‌ها و کوشش‌های مخلصانه و حضور مؤثر و کارساز ایشان در چند سال گذشته ، بدینوسیله جنابعالی را با توجه به مراتب علمی، تقوایی، تعهد، حسن تدبیر و سوابق ارزشمند علمی و اجرایی و تجربیات فراوانی که در حوزه امور مربوط به حج و زیارت دارید، به عنوان رئیس هیئت علمی بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری منصوب می‌نمایم .

اعضاء هیئت مدیره مؤسسه فرهنگی و هنری مشعر منصوب شدند

طی احکامی جداگانه از سوی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، آقایان ؛ خاموشی ، نواب ، ذاکری ، حسین مظفر و حشمت الله قنبری به عنوان اعضای هیئت مدیره مؤسسه فرهنگی و هنری مشعر منصوب شدند.

طی احکامی جداگانه از سوی حجت الاسلام قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجّاج ایرانی، حجج اسلام آقایان ؛ دکتر خاموشی ، نواب ، ذاکری ، دکتر حسین مظفر ، دکتر حشمت الله قنبری به عنوان اعضای هیئت مدیره مؤسسه فرهنگی و هنری مشعر منصوب شدند.

در این احکام آمده است ، با توجه به اتمام دوره پیشین هیئت مدیره مؤسسه فرهنگی و هنری مشعر ، ضمن تشکر فراوان از خدمات و تلاش‌ها ی صادقانه این عزیزان ، خصوصاً جناب آقای حاج مجید آخوندزاده که در سالهای گذشته خدمات گسترده و شایسته تقدیری را در این حوزه داشته‌اند، حجت الاسلام خاموشی ، ریاست سازمان تبلیغات اسلامی ؛ حجت الاسلام  نواب  ، معاون امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری ، جناب حجت الاسلام ذاکری  ، قائم مقام امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری،  حسین مظفر  ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و حشمت الله قنبری  را که بحمد الله از سوابق علمی ، فرهنگی و اجرایی ارزشمندی برخوردار می‌باشند به عنوان عضو هیئت مدیره مؤسسه فرهنگی هنری مشعر منصوب می‌نمایم .

در ادامه این احکام آمده است ، امید است با ظرفیتهای عظیمی که این مؤسسه در زمینه‌های مختلف از جمله تولید و نشر آثار مکتوب و نیز تولیدات سمعی و بصری و آثار مرتبط با حوزه حج و زیارت دارد و با توجه به مخاطبان فراوان و متنوع آن ، با هم‌فکری و تبادل نظر و با بهر‌ه‌گیری از تمامی ظرفیتها گام‌هایی بلند و مؤثر در توسعه فرهنگ دینی و خصوصاً فرهنگ حج در جامعه بردارید .

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ، ارتقاء کیفیت چاپ و نشر کتب و دیگر محصولات مؤسسه، سامان دهی سیستم توزیع ، تولید آثار هنری و سمعی و بصری ، اعزام افراد متدین ، متعهد و ‌متخصص برای موسم حج ، عمره ، عتبات و سوریه در راستای وظایف محوله ، و ایجاد نمایندگی‌های فعال در استانها و شهرهای کشور را از جمله اولویت های کاری هیئت مدیره برشمرده است.

همچنین بنابراین گزارش ، حشمت الله قنبری با مصوبه هیأت مدیره مؤسسه فرهنگی هنری مشعر و تایید نماینده ولی فقیه و سرپرست حجّاج ایرانی به عنوان مدیر عامل این مؤسسه انتخاب شد.

همچنین در حکمی جداگانه جناب آقای دکتر  حسین مظفر  از اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان مشاور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و « امیر سعید جلیل ایروانی » به عنوان دبیر کانون اندیشه حج و زیارت منصوب شدند.


معاون جدید امور بین الملل بعثه مقام معظم رهبری منصوب شد 

طی حکمی از سوی حجت الاسلام قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، محمّد رضا باقری به عنوان معاون امور بین الملل بعثه مقام معظم رهبری منصوب شد.


در حکم نماینده ولی فقیه و سرپرست زائران ایرانی خطاب به محمّد رضا باقری  آمده است: هم اکنون که صدیق مکرّم ، روحانی فاضل و ارجمند جناب حجت الاسلام محمّد شریف مهدوی پس از سالها تلاش و کوشش مخلصانه تصمیم گرفته ‌اند در بخش دیگری از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در خدمت اسلام و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت - علیهم السلام - باشند ، با تقدیر و تشکّر فراوان از ایشان ، بدینوسیله جنابعالی را با توّجه به تعهّد، تجربه، شایستگی‌ها و سوابق ارزشمند علمی و اجرایی خصوصاً در حوزه بین المللی و روابط خارجی به ‌سمت معاون امور بین الملل بعثه مقام معظّم رهبری منصوب می نمایم .

براساس گزارش حج در این حکم آمده است: امید است با بکارگیری همه توان و بهره گیری از نیروهای متدّین، خلّاق و کارآمد و استفاده از نظرات اندیشمندان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه و نیز همکاران محترم در بعثه و سازمان ، در جهت تحقق اهداف مورد نظر و انجام وظایف محوله موفق و کوشا باشید.

« محمّد رضا باقری » پیشتر مسوولیت معاونت آفریقا وزارت امور خارجه را عهده دار بوده است./917/د102/ص
ارسال نظرات