حجتالاسلام والمسلمین رفیعی:
رأی هر نفر در انتخابات یاری رزمندگان اسلام در جبهههای حق علیه باطل است
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ایجاد یاس، ناکارآمدی و دلسردی را از نظام اسلامی مهمترین راهبرد دشمن در مواجهه با انقلاب اسلامی دانست و گفت: هر رأی و حضور ملت در انتخابات، یاری رساندن به رزمندگان اسلام در جبهههای مختلف تقابل حق علیه باطل است.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجتالاسلام والمسلمین رفیعی، در محفل معارفی حرم مطهر که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام پر خیر و برکت ماه رجب، به ۱۲ بهمن سالروز ورود شکوهمند رهبر کبیر انقلاب به ایران اسلامی اشاره نمود و با بیان اینکه امام خمینی(ره) با اخلاص، توکل بر خدا و با همت مردم این انقلاب را به پیروزی رساندند، اظهار داشت: یکی از راه های حفظ نظام و انقلاب اسلامی مأیوس نبودن، حضور مردم در صحنه و مشارکت در انتخابات است.
وی به تلاش های دلسرد کننده دشمن در عرصههای مختلف سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی اشاره نمود و اظهار داشت: ایجاد یاس، ناکارآمدی و دلسردی از نظام اسلامی مهمترین راهبرد دشمن در مواجهه با انقلاب اسلامی است.
حجتالاسلام والمسلمین رفیعی بر اهمیت قدردانی از نعمت انقلاب تأکید و با بیان اینکه پیش از انقلاب اسلامی، سفیران امریکا و انگلیس به راحتی بالاترین مهرههای نظام را عوض میکردند، خاطرنشان کرد: در عین اذعان به نقدها و اشکالات، هیچگاه نباید قطار انقلاب را متوقف کنیم؛ بلکه باید با حضور پرشور در انتخابات، خون شهدا را پاس بداریم؛ زیرا هر رأی ما و حضور ملت در انتخابات، در واقع یاری رساندن به رزمندگان اسلام در جبهه های مختلف تقابل حق علیه باطل است.
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در ادامه تفسیر آیات قرآن، به فرازهای ابتدایی سوره آل عمران اشاره نمود و با بیان اینکه در آیات این سوره مباحث مختلفی تبیین شده است، یادآور شد: بخش عمدهای از آیات سوره آل عمران در حال و هوای جنگ بدر و احد نازل گردید.
حجتالاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ آیه از سوره آل عمران به دنبال داستان دیدار مسیحیان با پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله در مدینه نازل شده است، ابراز داشت: مرحوم طبری در مجمع البیان می نویسند؛ ۶۰ نفر از مسیحیان به مدینه آمدند و خدمت پیامبر اسلام شرفیاب شدند که ۱۴ نفر ایشان از دانشمندان، علما و شخصیت های بزرگ مسیحیت و ۳ نفر نیز از سردمداران مسیحیان آن روزگار بودند.
وی افزود: وقتی سردمداران مسیحیان خدمت پیامبر(ص) رسیدند، حضرت آنان را به اسلام دعوت نمود و آنان در پاسخ گفتند ما دین داریم چرا باید به اسلام بگرویم؟؛ حضرت محمد صلی الله علیه و آله فرمودند؛ نخستین اشکال شما این است که حضرت عیسی(ع) را پسر خدا میدانید و صفات خدا را برایشان قائلید؛ حضرت در ادامه به صفات موروثی فرزند از پدر اشاره نموده و می فرمایند؛ «اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ»، خدای یکتا که جز او هیچ معبودی نیست، زنده و قائم به ذات است؛ آیا حضرت عیسی اینگونه است؟.
سخنران محفل معارفی حرم مطهر با بیان این که رسول الله صلی الله علیه و آله در ادامه ضمن تصریح بر نامیرا بودن ذات اقدس الهی می فرمایند؛ «إِنَّ اللَّهَ لَا يَخْفَى عَلَيْهِ شَيْءٌ فِي الْأَرْضِ وَلَا فِي السَّمَاءِ»، هیچ چیزی بر خدا مخفی نیست و ذات اقدس الهی عالم الغیب و الشهادة است، همچنین فرمودند «ربنا لا یاکل و لا یشرب؛ پروردگار ما نه چیزی میخورد و نه چیزی می نوشد »؛ آیا عیسی(ع) نمی خوابید و غذا نمی خورد!؟
حجتالاسلام والمسلمین رفیعی ضمن تبیین تاکید پیامبر اسلام بر تولد حضرت عیسی(ع) از رحم حضرت مریم(س) به جمله خدایی که نبوده و بود شده، خدا نیست؛ اشاره نمود و اذعان داشت: این که حضرت عیسی(ع) به دنیا آمده است و از نبود بود شده، خط بطلانی بر باور غلط خدایی حضرت عیسی(ع) است.
وی با بیان این که فرازهای ابتدایی سوره آل عمران به ویژگیهای ذات اقدس الهی اشاره میکند، خاطرنشان کرد: مفسران بزرگ اسلامی احتمالات زیادی را نسبت به حروف مقطعه آیه ابتدایی برخی از سور قرآنی بیان و آن را رمزهایی بین خدا و پیامبر اسلام ذکر نمودهاند.
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن اشاره به ویژگیهای کتب آسمانی با بیان این که تورات و انجیلی که اکنون به آن دسترسی داریم، نسخهای تحریف شده است، ابراز داشت: خبر از بعثت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و دین پایانی، یکی از مواردی است که علیرغم تحریفات تورات و انجیل، بدان تصریح شده است.
حجتالاسلام والمسلمین رفیعی در تبیین آیه شریفه «نَزَّلَ عَلَيْكَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقًا لِمَا بَيْنَ يَدَيْهِ وَأَنْزَلَ التَّوْرَاةَ وَالْإِنْجِيلَ» با بیان این که قرآن کریم که تدریجاً به حق و راستی بر پیامبر نازل شده، تصدیق کننده کتاب های پیش از خود اعم از تورات و انجیل است، خاطرنشان کرد: قرآن کریم وسیله هدایت الهی و فرقان یعنی مایه جدایی حق از باطل است؛ مسلماً کسانی که به آیات خدا کافر شدند، برای آنان به کیفرِ کفرشان عذابی سخت است وخدا توانای شکست ناپذیر و صاحب انتقام است.
ارسال نظرات