۲۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۷۵۴۲۴
آیت الله نوری همدانی:

مردم در 22 بهمن وفاداری و پایبندی خود را به آرمان های انقلاب، امام و رهبری نشان دادند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی دستاوردهای مختلف انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف را مرهون انقلاب و ولایت فقیه دنست و گفت: امروزه دشمن از طریق جنگ نرم به مقابله با انقلاب برخاسته است و همه ما موظف هستیم در برابر جنگ نرم دشمنان ایستادگی کنیم.
1/ آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار با شماری از مردم استان همدان و دیگر شهرهای کشور در سخنانی با تسلیت ارتحال حضرت پیامبر(ص) و شهادت امام مجتبی و علی بن موسی الرضا(ع) از حضور پرشور و حماسی مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن قدردانی کرد و گفت: بحمدلله مردم ایران اسلامی در این روز، حضور بسیار باشکوهی در صحنه داشتند و وفاداری و پایبندی خود را به آرمان های انقلاب و امام و رهبری نشان دادند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه 22 بهمن در کشور غوغایی بپا شد تاکید کرد: در این روز همه مردم ایران با حضور پرشور خود پابیندی و وفاداری خود را به انقلاب اسلامی و ارزش ها و آرمان های والای آن به نمایش گذاشتند و همچون نهم دیماه با حضور حماسی خود در مقابل فتنه گران ایستادند و  این بار نیز خشم و انزجار خود را از دشمنان انقلاب نشان دادند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به نقش مردم در انقلاب و پایداری آن، بر ضرورت رسیدگی بیشتر مسؤولان کشور به مردم به ویژه محرومان تاکید و تصریح کرد: این انقلاب با حضور مردم به پیروزی رسید و با حضور مردم نیز تداوم یافته است؛ دولتمردان باید سعی کنند با برنامه ریزی مناسب گرانی، تورم و بیکاری را از کشور برطرف کنند.

این مرجع تقلید هرگونه نظام غیر ولایی را طاغوتی و نامشروع دانست و افزود: بر اساس مبانی اسلامی در راس حکومت باید نبی، امام و یا ولی فقیه حاکم باشد، در غیر این صورت آن نظام، نامشروع خواهد بود.

وی دستاوردهای مختلف انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف را مرهون انقلاب و ولایت فقیه دانست و گفت: امروزه دشمن از طریق جنگ نرم به مقابله با انقلاب برخاسته است و همه ما موظف هستیم در برابر جنگ نرم دشمنان ایستادگی کنیم.

این مرجع تقلید اضافه کرد: دشمن در جنگ نرم از طریق تردید افکنی در جامعه درپی ضربه زدن به انقلاب است و همه باید در برابر این توطئه ها و نقشه ها بیدار و آگاه باشیم.

این استاد درس خارج فقه حوزه علیمه با تبین تفاوت های جنگ نرم و جنگ سرد تاکید کرد: تاکنون با تمام قدرت و توان در مقابل نقشه دشمنان ایستادگی کرده‌ایم و از این پس نیز در برابر این حربه دشمنان خواهیم ایستاد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تاکیدات پیامبر گرامی اسلام(ص) در خصوص توجه جامعه به عترت و قرآن کریم تصریح کرد: با وجود تاکیدات مکرر این بزرگوار، متاسفانه انحرافات بسیاری از مسیر تعیین شده توسط پیامبر (ص) به وجود آمد و فرقه ها و مذاهب ساختگی فراوانی ایجاد شد.

این مرجع تقلید بیان داشت: اگر امت اسلام از عترت و قرآن جدا نمی شد هیچ گاه انحرافات بوجود نمی آمد؛ اما متاسفانه پس از ارتحال پیامبر به تاکیدات ایشان عمل نشد و ما در عمل مشاهده می کنیم که فرقه ها و مذاهب مختلفی بوحود آمدند.

وی وهابیت را فرقه ساختگی دست دشمنان اسلام دانست و تاکید کرد: این فرقه خرافاتی، همه ادیان و مذاهب غیر خود را انحرافی و باطل می داند و متاسفانه با اقدامات نامناسب و ناشایستی که انجام می دهد موجب وهن اسلام شده است. /924/پ202/ص
ارسال نظرات