۲۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۷۵۷۴۹
آیت الله مقتدایی؛

ملت کسانی را که به دلیل نداشتن بصیرت منحرف شده اند، کنار بزند

خبرگزاری رسا ـ مدیرحوزه های علمیه، تفقه در دین را از جمله وظایف مهم روحانیون دانست و گفت: رسالت اساسی و مهم روحانیون و حوزه های علمیه تبلیغ احکام الهی است و شرط لازم تبلیغ احکام الهی و معارف اسلامی نیز داشتن بصیرت است.
آيت الله مقتدايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه های علمیه، روز پنج شنبه در نشست علمی هم اندیشی بصیرت در چشم انداز اندیشه دینی، که در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت توسعه بصیرت در جامعه تصریح کرد: بصیرت امری است که توجه و پرداختن به آن امروز در جامعه به ویژه حوزه های علیمه امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی با اشاره به آیه نفر، تفقه در دین را از جمله وظایف مهم روحانیون دانست و بیان داشت: رسالت اساسی و مهم روحانیون و حوزه های علمیه تبلیغ احکام الهی است و شرط لازم تبلیغ احکام الهی و معارف اسلامی نیز داشتن بصیرت است.

این استاد حوزه علمیه قم، تمییز حق از باطل را از شاخصه های بصیرت خواند و تصریح کرد: اگر یک طلبه و یا عالمی بصیرت لازم را پیدا نکند معلوم می شود یا در این راه تلاش نکرده و یا تلاش او برای خدا نبوده است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: تبلیغ دین بدون داشتن بصیرت امکانپذیر نیست و طلاب، اساتید و روحانیون باید سعی کنند این روحیه را در خود ایجاد و تقویت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سیاست های کلان کشور در عرصه های داخلی و خارجی با مقام معظم رهبری است اظهار داشت: وقتی که معظم له امور را تدبیر و سیاست گذاری می کنند کلام ایشان نیز فصل الخطاب است.

وی از بصیرت و زمان شناسی مردم ایران قدردانی و تاکید کرد: ملت ما امروزه شناخت و درک بسیار خوبی از قضایا و جریانات دارند و خوشبختانه همان گونه که در 22 بهمن نشان دادند، در برابر تهدیدات و توطئه های دشمنان با صلابت ایستاده اند و در هر صحنه ای که لازم باشد به میدان می آیند.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: البته عده ای نیز منحرف می شوند و باید توجه داشت که این عده همواره وجود داشتند و به دلیل نداشتن بصیرت منحرف شده اند و ملت باید آنها را کنار بزند.

آیت الله مقتدایی با تشریح دلایل انحراف برخی از افراد خاطرنشان کرد: علت انحراف این افراد این است که اهداف آنها الهی نبوده است و وقتی این گونه شد در زمره حزب شیطان قرار می گیرند و قرار گیرندگان در حزب شیطان مطرود هستند.

مدیر حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقشه های دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی، رمز ماندگاری انقلاب را در الهی بودن نظام دانست و تاکید کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب دشمنان قسم خورده ما برای براندازی این انقلاب تمام سعی و امکانات خود را بکار گرفتند اما نظام اسلامی بدلیل اسلامی و الهی بودن آن استوار و پایدار مانده است.

آیت الله مقتدایی اضافه کرد: امروز ملت ایران بصیرت لازم را دارد و با آگاهی و بیداری کامل در صحنه حاضر شده و پایبندی خود را به انقلاب و آرمان های والای آن نشان می دهند.

وی گفت: ملت ما فهمیده اند که چه نظامی را به دست آورده اند از این رو با بصیرت خود دشمنان را در نقشه هایشان ناکام می سازند. /924/پ202/ج


ارسال نظرات