۳۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۷۵۷۷۱
آیت الله حائری شیرازی:

علوم انسانی باید از معارف اسلامی و قرآن کریم استخراج شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حائری شیرازی، با اشاره به حوادث بعد از انتخابات و فتنه اخیر درکشور گفت: فردی که در انتخابات 13 میلیون نفر به او رای داده بودند، امروز به جایی رسیده که حتی قادر نیست دو قدم راه در بین آنان برود.
آيت الله حائري شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله حائری شیرازی، از اساتید حوزه علمیه قم، پنج شنبه شب در ششمین یادواره بزرگداشت حجت السلام ضابط، روایتگر سیره شهدا و دفاع مقدس که در مسجد اعظم قم برگزار شد، در سخنانی با اشاره به تغییر و تحولات انسان ها در جریان های مختلف زندگی و اجتماعی گفت: انسان ها همواره رفقا و دوستان بیرونی خود را با مشورت رفیق درونی خود که همان صفات و خصال اوست انتخاب می کنند.

وی اولین مشاور انسان را خلقیات و صفات درونی دانست و تاکید کرد: اگر درون انسان ها دچار تغییر و تحول شود برون او نیز چنین سرنوشتی پیدا خواهد کرد.

این استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حوادث بعد از انتخابات و فتنه اخیر در کشور به واکاوی و بررسی این حوادث تلخ پرداخت و تصریح کرد: فردی که در انتخابات 13 میلیون نفر به او رای داده بودند امروز به جایی رسیده که حتی قادر نیست دو قدم راه در بین آنان برود و همه ما باید توجه داشته باشیم این تحولات و تغییرها چگونه به وجود می آید.

آیت الله حائری شیرازی در ادامه با اشاره به فرازهایی از بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری در خصوص تولید علم و استخراج علوم انسانی از قرآن کریم بیان داشت: همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب به درستی بر این موضوع تاکید کرده اند علوم انسانی باید از معارف اسلامی و قرآن کریم استخراج شود.

استاد حوزه علمیه قم در تحلیل خود از این موضوع گفت: نمی شود موجودی که خداوند تبارک و تعالی خلق کرده است بشر برای او کاتالوگ و نسخه بپیچد.

آیت الله حائری شیرازی تاکید کرد: باید در زمینه استخراج علوم مختلف انسانی از قرآن کریم مطالعات فراوانی در زمینه مباحث قرآنی، اخلاقی و فلسفی انجام و مبانی علوم انسانی از قرآن استخراج شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم ضابط، از خدمات و فعالیت های این روحانی مجاهد به نیکی یاد کرد و ابراز داشت: شهدا به استقبال مرگ می روند و از آن هراسی به دل راه نمی دهند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به قرب و منزلت شهدا در پیشگاه الهی تاکید کرد: شهدا با سرمایه گذاری واقعی در راه خدا تمام بن بست ها و درب های بسته را شکسته و در کنار انبیا و اولیا الهی روزی می خورند.

وی ابراز داشت: علت رسیدن شهدا به مقامات و درجات عالیه این است که به دنیا و مظاهر زیبای آن پشت پا زده و در مسیر حق و حقیقت جان خود را فدا کردند.

آیت الله حائری شیرازی در بخش دیگری از سخنانش با بیان نکات اخلاقی خاطرنشان کرد: هر فردی در هر لباس و شغلی که هست باید همواره سعی کند در راه پیمودن مسیر کمال و سعادت حرکت کند. /924/پ202/ج


ارسال نظرات