۳۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۷۵۷۷۸
از سوی مرکز قرآن و عترت حوزه‌های علمیه؛

نخستین دوره آموزشی مدیریت فعالیت‌های قرآنی در قم آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین دوره آموزشی مدیریت فعالیت‌های قرآنی، از سوی مرکز قرآن و عترت حوزه‌های علمیه در قم آغاز به کار کرد.
آرشيوي
به گزاری خبرنگار خبرگزاری رسا،‌با هدف توسعه فعالیت‌های قرآنی در حوزه‌های علمیه، نخستین دوره آموزشی مدیریت فعالیت‌های قرآنی ویژه طلاب مدارس علمیه قم آغاز به کار کرد.
 
حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، مدیر مرکز قرآن و عترت حوزه‌های علمیه در حاشیه این دوره آموزشی گفت: این دوره به مدت دو هفته در 56 ساعت درسی برگزار می‌شود که 30 نفر از طلاب واجد شرایط در این دوره آموزشی شرکت دارند.

وی افزود: مفهوم شناسی فعالیت‌های قرآنی در حوزه‌های علمیه، کلیات آموزش قرآن و حدیث و روش‌های آن، مدیریت مالی کاربردی، مهارت‌های کاربردی رایانه، اصول و مبانی مدیریت، مهارت‌های اداری و مدیریت حل مسئله و تصمیم گیری از موضوعاتی است که در این دوره به طلاب آموزش داده می‌شود.

 حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: با توجه به این که به تازگی واحد قرآن و عترت در مدارس علمیه قم راه اندازی شده است؛ تلاش می‌کنیم با آموزش طلاب مستعد و واجد شرایط این مراکز را تقویت کنیم.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی همچون برگزاری دوره‌های فوق برنامه، برگزاری برنامه‌های تبلیغی و ترویج قرآنی همچون محفل‌های قرآنی و نشست های علمی قرآنی را از مهم‌ترین فعالیت‌های واحد قرآن و عترت در مدارس علمیه برشمرد که به وسیله مربی این دوره‌ها در مدارس اجرایی خواهد شد.

 مدیر مرکز قرآن و عترت حوزه‌های علمیه گفت: پس از پایان یافتن این دوره آموزشی طلاب در آزمون علمی و عملی این دوره در 20 اسفند ماه شرکت می‌کنند و کسانی که در این دوره‌ها موفقیت بدست آورند گواهی نامه پایان دوره به آن‌ها اهدا خواهد شد و در مداس علمیه به کار گرفته می‌شوند.

وی داشتن پایه ششم حوزه علمیه و تسلط کافی بر مبانی قرائت قرآن و ترجمه قرآن را از شرایط پذیرش در این دوره‌های آموزشی برشمرد./917/پ202/ص
 
ارسال نظرات