۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۷۵۸۵۷۳
لاریجانی:

مشکلات کشور حل‌ شدنی است

مشکلات کشور حل‌ شدنی است
لاریجانی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم عزیز، ایران امروز شرایط معیشتی سخت دارد؛ شما انتظار دارید حکومت راه‌ حل درستی برای مشکلات بیابد؛ این مشکلات حل‌شدنی است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری، ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه و با گرامیداشت یاد شهدای غزه و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: امروز شرایط معیشتی مردم سخت است و مردم انتظار دارند حکومت راه حل درستی برای مشکلات بیابد. حال سوال این است که آیا این مشکلات حل شدنی است؟ آری.

وی افزود: علاوه بر تکیه بر توان داخلی، باید از تجارب بین المللی نیز استفاده کرد چراکه برخی کشورها وضعی به مراتب پیچیده‌تر از ما داشتند ولی توانستند آن را حل کنند.

داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری گفت: هدف اساسی این تغییرات، عدالت اجتماعی و پیشرفت ملی در همه بخشهای فرهنگی اجتماعی، سیاسی، علمی و سیاست خارجی است.

وی با بیان اینکه عدالت به این معناست که هرکس به حق خود برسد و پایه این حق نیز حقوق فطری انسانهاست، خاطرنشان کرد: باید دولت زمینه رشد را فراهم کند و در این مسیر ما به ملت قوی و دولت زمینه ساز نیازمندیم.

لاریجانی افزود: در این الگو، دولت جایگزین ملت نمی‌شود ولی بستر متوازن برای مشارکت و رقابت مردم در همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند و آزادی‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برای این امر ضرورت دارد. ما زمانی برای از دست دادن نداریم و برای عبور از موانع باید از روشهای منسوخ، ارتفاع بگیریم.

داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه وحدت ملی جامعه ما به میزان زیادی از اختلافات آسیب دیده است، تصریح کرد: در دولت مد نظر بنده، هر فرد کاربلد و توانایی، با هر سلیقه سیاسی به کار گرفته می‌شود چراکه معتقدیم دولت، باشگاه یک حزب و یک جناح نیست.

لاریجانی بیان داشت: به جای نگاه تمرکزگرا و از بالا به پایین، زمام امور مناطق ایران عزیز باید در اختیار نخبگان استانی قرار گیرد.همچنین  دیپلماسی کشور باید پیشرفت ایران را مسئله اصلی تعاملات خود قرار دهد. راهبرد ایران به عنوان قدرت مهم منطقه این است که کل منطقه امن و قدرتمند باشد.

وی ادامه داد: امروز ایران عزیز با تمدنی کهن، در صحنه بین المللی نقش آفرین است و همکاری خود با قطبهای جهانی را صرفاً بر اساس منافع ملی و امنیت ملی خود تعریف می‌کند و در این میان، حل مسئله تحریم‌ها برای گشایش اقتصادی جزو اولویتهای دیپلماسی خواهد بود.

وی با بیان اینکه مبنای تعاملات چه در سطح منطقه و چه بین المللی به نحو غالب با تکیه بر مزیتهای رقابتی بر محور توسعه اقتصادی خواهد بود، گفت: البته بنیه دفاعی قوی برای نیروهای مسلح با توجه به شرایط ایران نیز مد نظر قرار دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در مقوله اقتصاد، علاوه بر محوریت تولید و اشتغال، مبارزه با علل فساد مهمتر از برخورد با معلول‌هاست. اگر دولت جایگزین ملت نشود، شفافیت بیشتر شود و مقررات زائد تقلیل یابد، زمینه فساد از بین می‌رود چراکه با دولت فربه و مداخله‌گر در همه امور مردم، حتماً ره به جایی نمی‌بریم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان با اشاره به سخنی از شهید مطهری، بیان داشت: لذا تاکید ما در این مقطع، بر توسعه اقتصاد ملی به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای نجات کشور است.

ارسال نظرات