۰۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۷۵۸۹۱
کارشناس فرق و مذاهب تبلیغات اسلامی گلستان:

280 اثر ادبی به کنگره منطقه‌ای شعر اهل بیت ارسال شد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس فرق و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: حدود 281 اثر ادبی به دبیرخانه کنگره منطقه ای شعر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در استان رسیده است.
کارشناس فرق و مذاهب اداره کل تبليغات اسامي گلستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیف الله ادبی فیروزجائی، کارشناس فرق و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان، با بیان این که حدود 281 اثر ادبی به دبیرخانه کنگره منطقه ای شعر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در استان رسیده است، گفت: از مجموع آثار دریافتی، 239 اثر در زمینه شعر، سی اثر مقاله و مابقی مربوط به نثر ادبی است.
 
وی با اشاره به این که بیشترین آثار رسیده به دبیرخانه این کنگره به ترتیب از استان های گلستان و خراسان رضوی بوده است، افزود: این اشعار وزین و پرمحتوا در وصف پیامبر اکرم(ص) و ائمه طاهرین(ع)، زمینه های اخوت اسلامی و بیان نقاط مشترک دینی پیروان مذاهب اسلامی از سوی شاعران شیعه و سنی کشور ارسال شده که هم اکنون کار بررسی این آثار در کمیته علمی کنگره در حال انجام است.

حجت الاسلام ادبی یادآور شد: کنگره منطقه ای شعر اهل بیت(ع) با مشارکت استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و با حضور شعرا و ادبای شیعه و سنی سراسر کشور، 11 اسفند در گرگان برگزار می شود.

مسؤول دبیرخانه برگزاری کنگره منطقه ای شعر اهل بیت (ع) گلستان ادامه داد: کارهای مقدماتی برگزاری این کنگره از شهریور سال گذشته با ارسال فراخوان در زمینه شعر، مقاله و نثر ادبی در محورهای توصیف شخصیت و جایگاه پیامبر گرامی(ص)، فضایل و مناقب پیامبر، اخوت اسلامی و ثمرات آن برای امت اسلامی و بیان نقاط مشترک دینی، به سراسر کشور آغاز که خوشبختانه با استقبال خوبی نیز مواجه شد.

وی اظهار داشت: در کنگره منطقه ای شعر اهل بیت(ع) که با ویژه برنامه های متنوعی همراه است، تعدادی از آثار برتر ارائه و از صاحبان 14 اثر برگزیده قدردانی و تجلیل می شود.

حجت الاسلام ادبی در همین زمینه خاطرنشان کرد: به منظور تقویت وحدت و همگرایی بین پیروان مذاهب اسلامی و نهادینه کردن آن، همه ساله برنامه ها، نشست ها و همایش های مختلفی از سوی واحد فرق و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار می شود که کنگره شعر اهل بیت عصمت و طهارت‌(ع) از جمله آنها است./950/د102/س
ارسال نظرات