۰۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۷۵۹۷۳
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

یادآوری خاطرات شهداء یک تکلیف شرعی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، در دیدار هیئت امناء گلزار شهدای حضرت رسول اکرم (ص) شهر ادیمی، گفت: یادآوری خاطرات شهداء یک تکلیف شرعی است .
ديدار هيئت امناء گلزار شهداي اديمي با امام جمعه زاهدان حجت الاسلام سليماني امام جمعه زاهدان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، در دیدار با هیئت امناء گلزار شهدای حضرت رسول اکرم (ص) شهر ادیمی، با تأکید بر ضرورت پاسداشت خانواده شهداء و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه، اظهار داشت: شکل دادن به تشکل مذهبی تحت عنوان تکریم از شهداء و یادواره ای که هر ساله با حضور عزیزان اهل سنت در کنار تشیع در این گلزار برگزار می شود، تجلی و تبلور تقریب است .

امام جمعه زاهدان با اشاره به جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق به کشور اسلامی ایران، گفت: امروز حتی جوامع حقوقی دنیا هم اعلام کردند که متجاوز عراق بود .

وی، با بیان اینکه، دفاع از اعتقادات نظام واجب است، افزود: شهدای ما هم در دفاع از خاک و مرز و هم در در دفاع از اعتقاد به شهادت رسیدند .

عضو خبرگان رهبری، همچنین با تأکید بر این مطلب که یادآوری خاطرات شهداء تکلیف شرعی است، بیان داشت: ترکیب 114 نفره هیئت امناء گلزار شهدای شهر ادیمی به نشانه 114 سوره قرآن، در واقع در بهتر اندیشیدن در نوع تجلیل از شهداء است . اعزام شهدای این منطقه به جبهه ها و بازگشت پیکر مطهر آنها در قالب کارهای میان پرده ای تهیه و در رسانه ملی و مراسمات مورد استفاده قرار گیرد .

وی، افزود: همچنین فرازهایی از نامه های شهداء در جبهه و جنگ و وصیت نامه آنها اقتباس و در برخی میادین حساس یا نمازجمعه در قالب تابلو نصب شود .

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، با تأکید بر اینکه، باید پیام شهید و شهداء در منازل هر شهیدی هم وجود داشته باشد و به چشم بیاید، تصریح کرد: حداقل باید استفاده از نام شهید و تأثیر وجود آنها در بین اعضای خانواده شهداء و پیرامون آنها هم وجود داشته باشد نه اینکه متأسفانه مشاهده می شود که تأثیر وجود شهداء بر روی بعضی از آقازاده ها کم است.

گفتنی است، شهر ادیمی در 10 کیلومتری شهر زابل واقع است و 45 هزار نفر جمعیت، چهار دهستان و 116 آبادی دارد./940/پ202/ص
ارسال نظرات