۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۷۶۰۲۵۲
حجت‌الاسلام وحیدی‌منش در گفت‌وگو با رسا تبیین کرد؛

غربگرایان؛ خطرناک‌ترین جریان برای نظام اسلامی

غربگرایان؛ خطرناک‌ترین جریان برای نظام اسلامی
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با تعریف ویژگی‌های غرب‌گرایان از زمان به وجود آمدن تا امروز، گفت: مردم برای انتخاب نامزد اصلح ریاست جمهوری، فرمایشات رهبر معظم انقلاب را مد نظر قرار دهند.

حجت الاسلام حمزه وحیدی‌منش عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا غربگرایان را معتقد به اندیشه‌های غربی و لیبرالی توصیف کرد و گفت: این‌ها درباره اندیشه‌های خودی اطلاع ندارند، اطلاعات ناقص دارند یا این اندیشه‌ها را در برابر اندیشه‌های غربی کوچک و ناکارآمد می‌بینند.

این عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) حاصل چنین تفکری از سوی غرب‌گرایان را باعث گنجاندن همه چیز در دایره منافع غرب دانست و ابراز داشت: شاید برخی از آن‌ها فکر کنند که به نفع ملت و ایران است اما در اصل منافع غرب را تأمین می‌کنند؛ البته برخی از این‌ها هم می‌دانند چه می‌کنند و از باب مأموریتی که از غربی‌ها دارند وظایف خود را انجام می‌دهند.

وی کسانی که دم از غرب می‌زنند را معتقد به تمام ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، مذهبی و حتی سبک زندگی غربی عنوان کرد و گفت: اگر تعارضی بین تئوری‌های غربی و اسلامی و ملی پیدا شود، این‌ها به طرف غرب متمایل هستند؛ این دسته از متفکرین که ظهور و بروز این‌ها بعد از شکست ایران در جنگ با روس‌ها اتفاق افتاد و به دنبال آن قرارداد ترکمن‌چای به وجود آمدند، همواره نماینده منافع غرب بوده‌اند.

حجت‌الاسلام وحیدی‌منش امتیازهای اعطا شده به غرب در دوره ناصر الدین شاه را به وسیله همین غرب‌گرایان و مدعیان روشن‌فکری و منور الفکری عنوان کرد و ابراز داشت: در دوره رضا شاه و محمد رضا شاه پهلوی و بعد از انقلاب هم همین فراماسون‌ها بودند که به دنبال منافع غرب بوده‌اند.

این عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به تصریح امام خمینی (ره) مبنی بر بی‌توجهی به جریان غرب‌گرا و دور ریختن آنان گفت: این‌ها برای جامعه اسلامی خطر بسیار بزرگی هستند؛ حضور این‌ها در هر نقطه از نظام اسلامی باعث ضعف عملکردی می‌شود و بالعکس هر جا عقب‌نشینی می‌کنند و جریان انقلابی کار را به دست می‌گیرد کارکرد بسیار بهتر می‌شود.

وی نمونه‌ای از عقب‌نشینی جریان غرب‌گرا را در دوره بعد از بنی صدر عنوان کرد و اظهار داشت: زمان بنی‌صدر شکست‌های متوالی داشتیم اما همین که این اندیشه غرب‌گرا به حاشیه رانده شد، پیروزی‌های پی در پی به وقوع پیوست؛ در دوران‌های هاشمی و خاتمی هم به انواع مختلف بحران‌هایی داشتیم که با ریاست جمهوری شهید رئیسی روند پیروزی‌های این ملت از سر گرفته شد.

حجت‌الاسلام وحیدی‌منش با تأکید بر خطرناک بودن جریان غرب‌گرا ابراز داشت: این جریان ظاهری زیبا، مردم‌دار و دموکرات دارد، اما باطن آن فوق العاده خشن، بدگمان به ملت و خوشبین به غرب است؛ این جریان خطرناک‌ترین جریان برای نظام اسلامی است و البته قسمتی از برخورد با این‌ها امنیتی و قسمتی علمی فرهنگی است، که هر کدام باید متناسب با خود انجام شود.

این عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بصیرت را تنها عامل خنثی کننده این عنصر خطرناک عنوان کرد و گفت: بصیرت مردم در مقابل این جریان و پیروزی از علمای راستین باعث خنثی شدن برنامه‌های غرب‌گرایان شده است؛ شهادت شیخ فضل الله نوری، نهضت ملی شدن نفت و انقلاب اسلامی از نمونه‌های بی‌بصیرتی و بصیرت‌مندی مردم است.

وی به مردم توصیه کرد: اگر می‌خواهید انتخاب درستی داشته باشید باید احساسات را کنار بگذارید و با اعتقاد به رفتار عادلانه، دینی و مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و منافع ملی حرکت کنید؛ بهترین معیار در این زمینه مقام معظم رهبری است که تقوایی در سطح عالی دارند و فهم و درکشان از دنیا و منافع ملی نیز در عالیترین مراتب است.

حجت‌الاسلام وحیدی‌منش تصریح کرد: ببینند رهبر معظم انقلاب چه مشخصاتی را برای نامزد اصلح معرفی کرده‌اند، بر اساس همان معیارها و شاخص‌ها افراد را بسنجید و ببینید که کدام یک از آن‌ها دارای این شرایط است.

ارسال نظرات