۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۷۶۲۰۱۱
رئیس دفتر شورای نگهبان در کرمانشاه:

شورای نگهبان حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی است

شورای نگهبان حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام مفید گفت: شورای نگهبان بر اساس قانون اساسی وظیفه نظارت بر انتخابات را عهده‌دار و این نهاد حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی است تا خواست و نظر مردم در اداره و مدیریت کشور محقق شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت‌الاسلام محسن مفید به مناسبت سالروز تأسیس شورای نگهبان در جمع خبرنگاران در سخنانی اظهار داشت: ۲۶ تیرماه سالروز تأسیس و راه‌اندازی شورای نگهبان است که وظیفه انطباق قوانین وضع‌شده توسط مجلس شورای اسلامی با قانون اساسی و شرع، بررسی صلاحیت کاندیدا و نظارت بر فرآيند انتخابات را برعهده دارد‌.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت: شورای نگهبان بر اساس قانون اساسی وظیفه نظارت بر انتخابات را عهده‌دار و این نهاد حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی است تا خواست و نظر مردم در اداره و مدیریت کشور محقق شود.

حجت الاسلام مفید تصریح کرد: عملکرد شورای نگهبان از بدو تأسیس گویای این موضوع بوده است که خروجی صندوق رأی برای این نهاد مهم نبوده و تنها وظیفه صیانت از آرای مردم را برعهده دارد و همواره هیأت نظارت بر اساس قانون به وظیفه خود عملکرده است.

وی با بیان اینکه همواره پذیرای نقد در شورای نگهبان هستیم، ادامه داد: این گونه نیست که هیچ انتقادی به عملکرد شورای نگهبان وارد نباشد و همواره مسئولان این نهاد مهم کشور نسبت به انجام مأموریت‌های خود آسیب‌شناسی کرده‌اند و پاسخ منتقدان را داده است.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره تحقق نظام مردم‌سالاری دینی را برای خود اولویت دانسته و در همین راستا در برگزاری انتخابات‌ گوناگون رکورددار است و از حیث مشارکت مردم در انتخابات هم مردم کشورمان همواره سربلند بوده‌اند.

حجت الاسلام مفید با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۴۰ انتخابات برگزار شده است، عنوان کرد: طی چهار ماه گذشته پنج دوره انتخابات شامل دو دوره مجلس شورای اسلامی، دو دوره ریاست‌جمهوری، مجلس خبرگان رهبری برگزار شده تا خواست و اراده مردم تحقق یابد با وجود این که برگزاری این رویداد مهم هزینه‌های بسیاری برای کشور به همراه دارد.

وی اضافه کرد: در جمهوری اسلامی ایران برگزاری انتخابات و نظارت بر آن به صورت ۱۰۰ درصد توسط خود مردم انجام می‌گیرد و معتمدین مردم فرآیند برگزاری را عهده‌دار هستند که تاکنون تمام انتخابات‌ها در صحت و سلامت کامل برگزار شده و نظام اسلامی خود اولین مدعی برگزاری سالم و درست این رویدادها است.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه بیان کرد: شورای نگهبان وظیفه نظارت بر انتخابات را برعهده دارد و هیچ‌گاه در امر برگزاری دخالتی ندارد و تنها ناظران این نهاد گزارش‌های مستند خود را برای مسئولان برگزاری ارسال می‌کنند و همچنین در روند بررسی صلاحیت کاندیدا تنها قانون ملاک قرار دارد و سلیقه افراد جایگاهی ندارد.

حجت الاسلام مفید خاطرنشان کرد: سیاست‌های ۱۸ بندی انتخابات توسط مقام معظم رهبری سال ۹۵ به عوامل برگزاری انتخابات ابلاغ شد که شورای نگهبان یک سال بعد و سال ۹۶ وظیفه خود را به صورت کامل انجام داد و شورای نگهبان همواره بر اساس مُر قانون عمل کرده است.

وی تأکید کرد: برخورد با جرایم انتخاباتی بر عهده فراجا و قوه قضائیه است و ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی به همین منظور تشکیل می‌شود و این دو نهاد باید گزارش‌های خود را برای شورای نگهبان ارسال کنند تا این نهاد بر اساس مستندات تصمیمات لازم را اخذ کند./1400/

ارسال نظرات