۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۷۶۳۳۶۷
حجت الاسلام والمسلمین افتخاری:

فلسفه عزاداری، زمینه سازی برای ظهور امام زمان است

فلسفه عزاداری، زمینه سازی برای ظهور امام زمان است
مدیر حوزه علمیه خواهران فارس با اشاره به ویژگی های هیئت تراز، گفت: فلسفه عزاداری، زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) است.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم افتخاری مدیر حوزه علمیه خواهران فارس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، با اشاره به لزوم بصیرت افزایی عزاداران و زائران امام حسین(ع) گفت: اینکه شهید مطهری می‌گوید شمر زمانه را بشناسید و می‌گوید امروز شمر همین نتانیاهو و صهیونیست ها هستند و رهبر حزب شیطان آمریکایی ها هستند و در مقابل حزب الله همین غزه و مردم فلسطین هستند و رهبری حزب الله با جمهوری اسلامی است، برای این است که به ذات عاشورا و عزاداری برای ابا عبدالله الحسین(ع) پی ببریم.
 
 وی ادامه داد: اینکه عده ای فقط از محرم فقط عزاداری یاد گرفتند و فقط به احساسات توجه می‌کنند و نمی‌دانند قیام امام حسین(ع) برای چیست باید پرسید اگر امروز امام حسین(ع) بودند و در مقابل ظلم و نسل کشی که در غزه و در یمن است آیا سکوت می‌کرد؟
 
وی یادآور شد: چرا بعضی ها فقط ذکر حسین(ع) را می گویند و امام حسینی را که امام جبهه حق است و در مقابل جبهه باطل است و در مقابل طاغوت می‌ایستد را نمی‌شناسند و تا ذره ای هیئت رنگ و بوی سیاسی می‌گیرد و اسم آمریکا و اسرائیل پیش می‌آید می‌گویند امام حسین(ع) را سیاسی نکنید و بگذارید برای ما باقی بماند اینها یک پوسته ظاهری و یک فرم برایشان مهم است و کاری به محتوا ندارند.
 
مدیر حوزه خواهران فارس خاطرنشان کرد: اگر ما عاشورا را درست روایت کرده و درست بفهمیم باید بدانیم که عاشورا یعنی قیام علیه باطل و طاغوت و در مسیر انبیا(ع) قدم برداشتن و انتظار ما از همه هیئت ها و مداحان و هیئتی ها و منبری ها و روضه خوان ها این است که مردم در این مراسمات و به مغز عاشورا و به ظلم ستیزی و به آن هدف قیام امام حسین(ع) رهنمون بشوند.
 
وی افزود: حضرت امام حسین(ع) در همه سخنرانی های خود در مکه و منا و در مسیر مکه به سمت کربلا خط و ربط خود را مشخص کردند و در نامه خودشان به محمد حنفیه مشخص کردند که برای چه چیزی دارند می‌روند و هدفشان برای چیست و به چه دلیل بعیت نکردند.
 
حجت الاسلام والمسلمین افتخاری اظهار داشت: حضرت(ع) فرمودند کسی مثل من نباید با کسی مثل یزید بيعت کند و این پیام برای طول تاریخ است و نگفتند این یک اتفاق اختصاصی برای من است، بلکه فرمودند هر کس در طول تاریخ در جبهه حق است و می خواهد علَم حق را بلند کند نباید با کسی که مثل یزید است بیعت کند.
 
وی ابراز کرد: عاشورا در حقیقت نبرد جبهه حق و باطل است و در طول تاریخ باید به آن پایبند باشیم و اگر هر جا صف بندی هست ببینیم کدام جبهه حق است و از آن دفاع کنیم و در آن جبهه شمشیر بزنیم و در مقابل جبهه طاغوت ایستادگی کنیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین افتخاری افزود: امروز آن هیئتی در تراز امام حسین(ع) است که خود را در طرف جبهه حق ببیند و اگر بر حسین ابن علی(ع) اشک می‌ریزد و برای او عزاداری می‌کند و اگر با دسته های عزاداری و زنجیر زنی و اطعام عزاداران تعظیم شعائر الله می‌کند، این کار را با برائت از مشرکین و طاغوت تکمیل کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین افتخاری تاکید کرد: امروز یکی از مصادیق برائت از مشرکین و شمر و یزید زمان، دفاع از جمهوری اسلامی، خدمت به مردم و تلاش برای مردم است تا بتوانیم در مسیر ابا عبدالله الحسین(ع) قدم برداریم و در زمره یاران آخرالزمانی امام حسین(ع) باشیم.
 
مدیر حوزه خواهران فارس در پایان تاکید کرد: فلسفه عزاداری زمینه سازی برای ظهور منتقم است، چراکه امام مهدی(عج) در زمان ظهور با تکیه بر خانه کعبه می‌گویند «أنا الصمصام المنتقم» و خودشان را با اباعبدالله الحسین(ع) معرفی می کنند و در حقیقت قیام حضرت مهدی(عج) در ادامه مسیر انبیا(ع) و خون خواهی امام حسین(ع) است.
ارسال نظرات