۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۷۶۳۵۴۰
باقری:

مقاومت اسلامی هنوز زنده است

مقاومت اسلامی هنوز زنده است
سرپرست وزارت امور خارجه با بیان اینکه مقاومت اسلامی هنوز زنده است، تصریح کرد: تجاوز صهیونیست‌ها به سفارت ایران در دمشق و تجاوز به مناطق مسکونی در بیروت و ترور شهید هنیه نشان می‌دهد صهیونیست‌ها قصد دارند بحران و تنش را از غزه به دیگر حوزه‌ها در منطقه توسعه دهند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه امروز در مراسم بزرگداشت شهید اسماعیل هنیه رئیس فقید دفتر سیاسی حماس طی اظهاراتی گفت: امروز این آیین که در وزارت امور خارجه با حضور سفرا و روسای نمایندگی‌های سیاسی مقیم تهران و دیگر مسئولان و کارگزاران دستگاه سیاست خارجی برگزار می‌شود به مناسبت بزرگداشت یاد و مقام و شأن و جایگاه شهید والامقام اسماعیل هنیه است.

مقاومت اسلامی هنوز زنده است

سرپرست وزارت خارجه بیان کرد: امروز در تقویم ایران به مناسبت پایان پیرزومندانه جنگ 33 روزه و شکست آشکار و قطعی رژیم صهیونیستی در مبارزه با اراده و مقاومت ملت عزیز و بزرگ لبنان به نام روز مقاومت اسلامی نامگذاری شده  این تقارن پیامی دارد. اینکه مقاومت اسلامی هنوز زنده است و زنده بودن آن در اهتزاز بودن پرچم مقاومت اسلامی است.

این دیپلمات ارشد ایرانی بیان کرد: خون شهید هنیه باعث شده رسالت و آرمان ملت فلسطین در منطقه و فلسطین و جهان بالنده تر و مستحکم‌تر شود.

رژیم اسرائیل در این هشت دهه از هیچ جنایت و تجاوزی فروگذار نکرده است

باقری ادامه داد: ملت‌های منطقه و مردم دنیا نزدیک هشت دهه است با پدیده‌ مالامال از شرارت و اشغالگری و جنایت در فلسطین عزیز مواجهند. این پدیده موجب اشغال یک سرزمین مقدس اسلامی شده است. مردم آن سرزمین را از خانه و کاشانه بیرون کرده و آنها که در آن سرزمین سکنی دارند با جنایت‌ها مواجه هستند. در این هشت دهه از هیچ جنایت و تجاوزی فروگذار نکرده است.

وی گفت: شاید هیچ جنایتی نباشد که در کارنامه این رژیم منحوس دیده نشود. ملت فلسطین در مواجهه با این موجودیت شرور از همه توانمندی خود استفاده کرد. مسأله مهم این است که جهان غرب و تمدن ادعایی غرب با همه ادعاها و توان و هویت خودش به حمایت و پشتیبانی از این موجود شرور به میدان آمده است.

سرپرست وزارت خارجه با بیان اینکه ادعای جهان غرب محور بودن انسان است، اظهار داشت: اما آن چیزی که الان غربی‌ها به سرکردگی آمریکا در فلسطین انجام می‌دهند مقابله با این هویت انسانی است.

رژیم صهیونیستی یک موجودیت مستقل نیست

سرپرست وزارت خارجه گفت: رژیم صهیونیستی یک موجودیت مستقل نیست یک غده سرطانی در منطقه است که امتداد راهبردهای غربی‌ها به سرکردگی آمریکا در منطقه است.

وی ادامه داد: حفظ موجودیت رژیم صهیونیستی برای آنها یک اصل است. زمانی به سیاست‌های آمریکا نگاه کنید اصالت این مبنا را به خوبی حس می کنید. چند سال پیش قانونی را تصویب کردند که براساس آن قانون آمریکایی‌ها نباید تسلیحات و تجهیزات نظامی در اختیار کشورهای منطقه قرار دهند که موجب برتری نظامی آنها بر رژیم صهیونیستی شود.

باقری اضافه کرد: تا این حد آمریکایی‌ها و بالتبع آن دیگر کشورهای غربی این طور از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند. در 10 ماه گذشته تجربه تاسف انگیزی برای ملت‌های جهان بود. صهیونیست ها در این 10 ماه هیچ هدف نظامی را در غزه تعقیب نمی‌کردند در حالی که از تجهیزات پیشرفته نظامی آمریکایی ها استفاده کردند.

اسرائیل حقی برای فلسطین قائل نیست

وی پرسید: آیا صهیونیست‌ها در این مدت موفق شدند یک پایگاه نظامی فلسطینی‌ها را به تصرف در بیاورند و...؟ خیر

باقری با اشاره به جنایت اخیر صهیونیست ها در حمله به مدرسه التابعین بیان کرد: به این مکان با سلاح‌های پیشرفته حمله کرد و هیچ کدام از این کشورها که مدعی حقوق بشر هستند هیچ سخن ناملایمی را بیان نکردند.

سرپرست وزارت خارجه ادامه داد: برای اسرائیل و این کشورها حقوق بشر معنا ندارد، چون اسرائیل حقی برای فلسطین قائل نیست.

وی گفت: مقاومت در فلسطین یک جبهه و یک عرصه ایستادگی در مقابل اشغالگری صهیونیست‌ها بر سرزمین مقدس فلسطین نیست، بلکه مقاومت در فلسطین ایستادگی در مقابل اشغالگری همه جانبه است که غرب می‌خواهد بر جهان اسلام و مستقل تحمیل کند. مقاومت فلسطین و مقاومت در دیگر عرصه‌های منطقه مقاومت در برابر تجاوزگری است که غربی ها آنها را هدایت و توانمند و پشتیبانی می‌کنند که ندای حق و حقیقت را خاموش کنند.

عملیات طوفان الاقصی

وی گفت: مقاومت فلسطینی توانست با رشادت و پایمردی خود عنصر انسانی و اسلامی را در دیگر کشورها تسری دهد و عملا با یک جهان مقاومت مواجه شدیم. جهان مقاومت حاصل رشادت و شجاعت و ایثار مقاومت فلسطینی بود.

باقری ادامه داد: عملیات طوفان الاقصی خیلی از محاسبات را در دنیا دچار تغییر کرد خیلی از موازنه‌های خیالی که غربی‌ها در ذهنشان بود دچار تغییر کرد. بعد از طوفان الاقصی تبدیل جهان مقاومت به مقاومت جهانی بود. امروز فقط در لبنان و سوریه نیست که از مقاومت به عنوان راه‌حل و منطق حمایت می‌شود، بلکه امروز در اقصی نقاط جهان چه در آمریکا، اروپا، شرق آسیا و آفریقا از مقاومت به عنوان راه حل نتیجه بخش یاد می‌شود.

وی افزود: مقاومت جهانی به یک دکترین و گفتمان سیاسی در ساحت بین‌المللی تبدیل شده و این واقعیت غیرقابل انکاری است که هم صهیونیست‌ها و غربی‌ها بپذیرند و این واقعیت را قورت دهند.

امروز آرمان فلسطین به آرمان جهانی تبدیل شده است

سرپرست دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: امروز در همه اقصی نقاط دنیا از بین مسلمانان و دیگر ادیان این حقیقت که مقاومت گفتمان برتر و درست و منطق و راه‌حل است به یک واقعیت تبدیل شده و این آمریکا و صهیونیست‌ها را آزار می‌دهد.

باقری ادامه داد: اولا جهان مقاومت به ویژه بعد از طوفان الاقصی به یک بلوغ برای تدبیر و تصمیم و اقدام خودش رسیده است. دوم اینکه جهان مقاومت به صورت مستقل عمل می‌کند، سوم اینکه جهان مقاومت با وحدت عمل می‌کند چرا که یک هدف مشترک را تعقیب می‌کند و چهارم اینکه جهان مقاومت با هماهنگی عمل می‌کند.

وی گفت: هویت جهان مقاومت یک هویت تثبیت شده و مستحکم است و در کنار آن تبدیل جهان مقاومت به مقاومت جهانی در چند ماه اخیر هم در ساحت رسانه توانسته عرصه‌های رسانه‌های بین المللی را در اختیار خود قرار بدهد و آن را به بلندگوی خود تبدیل کند و در بین افکار عمومی جا پای مستحکم به دست بیاورد.

سرپرست وزارت خارجه افزود: امروز آرمان فلسطین به آرمان جهانی تبدیل شده است.

وی گفت: مقاومت جهانی امروز به یک حقیقت غیرقابل انکار تبدیل شده و طرف مقابل ملت‌ها که آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند باید بدانند که بازگشت موازنه به قبل ممکن نیست و این واقعیت را باید بپذیرند.

هنیه همواره یک شهید زنده بود

این دیپلمات ارشد ایرانی ادامه داد: شهید هنیه بزرگ مردی بود که در طول عمر شریف خود منشأ خیر بود.

وی بیان کرد: هنیه همواره یک شهید زنده بود و توسط صهیونیست‌های جنایتکار در حالی که به عنوان مهمان رسمی ایران برای مشارکت در آیین ادای سوگند رئیس جمهور جدید ایران به تهران دعوت شده بود با جنایت و تجاوز ترور صهیونیست‌ها مواجه و به شهادت رسید.

باقری گفت: ایران اعلام و تأکید کرده که این اقدام صهیونیست‌ها موجب نقض حاکمیت و تمامیت سرزمینی ایران شده و حق ذاتی و مشروع ایران است که اقدام متقابل در مقابل صهیونیست‌ها انجام دهد.

ایران قطعا در جایگاه خود از حقوق و حق ذاتی و مشروع خود استفاده می‌کند

وی گفت: من این مدت با تعدادی از وزرای خارجه و ... گفت‌وگو و دیدار حضوری داشتم هیچ کدام نمی‌توانستند این واقعیت را منکر شوند که اولا این جنایت غیرقابل قبولی است و محکوم است و ایران حق پاسخگویی دارد.

باقری بیان کرد: صهیونیست‌ها با مقابله جهانی در ساحت جهانی مواجه شدند. جنایتشان قابلیت توجیه ندارد. صهیونیست‌ها با این جنایت هم تجاوزگری خود را نشان داده و جنایت پیشگی خود را تأکید کردند. تجاوز صهیونیست‌ها به سفارت ایران در دمشق و تجاوز به مناطق مسکونی در بیروت و ترور شهید هنیه نشان می‌دهد صهیونیست‌ها قصد دارند بحران و تنش را از غزه به دیگر حوزه‌ها در منطقه توسعه دهند.

وی گفت: اگر منطقه بخواهد روی آرامش بببیند باید دنیا در مقابل این جنایت و این تجاوز پیشگی و این موتور تولیدکننده تروریسم دولتی بایستد.

باقری افزود: ایران قطعا در جایگاه خود از حقوق و حق ذاتی و مشروع خود استفاده می‌کند و کسانی که مدعی ثبات و آرامش در منطقه هستند باید اقدام لازم را در این عرصه انجام دهند که جلوی بی ثباتی و بحران در منطقه گرفته شود.

انتخاب هوشمندانه

سرپرست وزارت خارجه همچنین با اشاره به انتخاب السنوار گفت: قطعا این انتخاب هوشمندانه پیامد مبارکی برای مردم فلسطین و مسلمانان جهان به دنبال خواهد داشت. اول پیروزی مقاومت و دوم برتری مقاومت در ساحت جهانی است و سوم برتری قاطع گفتمان مقاومت در افکار عمومی جهان است.

باقری در پایان گفت: انتخاب السنوار یعنی پیروزی مقاومت، پیروزی مقاومت و پیروزی مقاومت. زنده باد فلسطین.

ارسال نظرات