۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۷۶۳۸۹۷

حملات گسترده حزب‌‎الله به شهرک‌های اسرائیلی شمال فلسطین اشغالی

حملات گسترده حزب‌‎الله به شهرک‌های اسرائیلی شمال فلسطین اشغالی
نیروهای حزب‌الله لبنان شامگاه سه‌شنبه حملات موشکی و پهپادی گسترده‌ای به شمال فلسطین اشغالی انجام دادند که باعث به صدا درآمدن آژیرهای خطر در ۱۶ منطقه شده است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، منابع خبری از شنیده شدن صدای ممتد آژیرهای خطر در شهرکهای صهیونیستی «الجلیل الاعلی» واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر می‌دهند.

این منابع گفتند که در پی حملات پهپادی و موشکی حزب الله،  آژیرهای خطر در «بيت هيلل»، «كفار گلعاد»، «متولا»، «معيان باروخ»، «مسكاو عام»، «كريات شمونة»، «مرگاليوت»،  «المنارة»، «دفنه»، «هغوشريم»، «الغجر»، «دان وشنير»  وشئار يشوف» به صدا درآمده است.

برخی از منابع می‌گویند که آژیرهای خطر در شمال جولان اشغالی سوریه هم به صدا درآمده است. این منابع خبر دادند که آژیرهای خطر در 16 منطقه به صدا درآمده است.

روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت» هفته گذشته خبر داد که حزب الله از 10 ماه پیش و در جریان حمایت از مردم غزه، بیش از هفت هزار و 500 موشک شلیک کرده است.

این روزنامه با اشاره به پرتاب 200 پهپاد حزب الله به سمت مواضع صهیونیستها، اذعان کرد که در جریان این حملات، 43 صهیونیست از جمله 19 نظامی به هلاکت رسیده‌اند.به گفته یدیعوت، حملات حزب الله به زخمی شدند 271 صهیونیست نیز منجر شده است.

این روزها رژیم صهیونیستی به شدت نگران پاسخ احتمالی جمهوری اسلامی ایران و جنبش حزب الله لبنان در خونخواهی شهیدان اسماعیل هنیه و «فؤاد شکر» است.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» هم خبر داد که ارتش اسرائیل بر شمار یگانهای ویژه و نیروهای تکاور خود در نزدیکی مرزهای فلسطین اشغالی و لبنان افزوده است.

معاریو با بیان اینکه هدف اسرائیل، «جلوگیری از نفوذ نیروهای یگان رضوان وابسته به حزب الله به منطقه الجلیل است»، تأکید کرد، صهیونیستها همچنین سنگرهای بتنی و محلهایی برای تیراندازی در مناطق مرزی ایجاد کرده‌اند.

ارسال نظرات