۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۷۶۴۶۰۳
گزارشی از جلسه شورای مدیران مدارس قم با آیت الله اعرافی؛

از حل ۲۰ مورد از مشکلات در آیین نامه طلاب تا تأکید بر اهمیت تبیین دستاورد‌های حوزه

از حل ۲۰ مورد از مشکلات در آیین نامه طلاب تا تأکید بر اهمیت تبیین دستاورد‌های حوزه
جلسه شورای مدیران مدارس در دفتر آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه با حضور اعضای این شورا برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، جلسه شورای مدیران مدارس در دفتر آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه با حضور اعضای این شورا برگزار شد.

حجت الاسلام شفیعی عضو این شورا در ابتدای جلسه به بیان گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های این شورا پرداخت و گفت: ما به صورت جدی از آذرماه سال گذشته، بحث پذیرش را در جلسات شورا مطرح کرده و آن را به قرارگاهی تبدیل کردیم که حدود ۳۲ جلسه به همین منظور برگزار شد.

وی ادامه داد: ضمن شناسایی ظرفیت‌های بسیار خوبی طی چند جلسه با برنامه‌ها و رصدی که صورت دادیم توانستیم ضمن حرکت به سمت جذب کمی، بحث جذب کیفی را نیز در نظر داشته باشیم.

حجت الاسلام شفیعی با اشاره به اینکه قم ام القرای حوزه‌های علمیه است بیان داشت: ما بایستی در بحث معنویت حوزه‌ها یک گام جدی برداریم تا طلبه‌ها را با امور معنوی و وظایف دینی که برعهده دارند بیشتر آشنا کنیم و با انجام این حرکت امیدواریم که بتوانیم در راستای آموزش و تربیت به طور قوی‌تر حرکت کنیم.

سپس حجت الاسلام زادحسینی مدیر مدرسه علمیه حقانی با اشاره به جلسات شورا گفت: از معاونت‌های مختلف و در موضوعاتی که نظر و راهنمایی می‌خواستیم نمایندگانی حضور می‌یافتند که جلسات خوبی بود و در آن نکاتی را بیان می‌کردند که مجموعه نکات و بخش‌های تعاملی باعث می‌شد دغدغه‌ها بیان شود و بتوانیم در فضای این جلسات بسیاری از نکات لازم را سریع‌تری پیگیری کنیم.

حجت الاسلام قنواتی مدیر مدرسه علمیه معصومیه نیز در این جلسه به حل بیست مورد از مشکلات در آیین نامه طلاب خبر داد و گفت: این اتفاق بزرگی بود که در آیین نامه و مقررات صورت گرفت؛ اما هنوز بایستی در این زمینه کارهای جدی‌تری رقم بخورد.

وی ادامه داد: مسئله معیشت هنوز دغدغه جدی طلاب و اساتید است؛ بایستی تدابیر ویژه‌ای نسبت به معیشت طلاب صورت بپذیرد.

این عضو شورای مدیران مدارس با تأکید بر اهمیت تبیین دستاوردهای حوزه علمیه ابراز داشت: یک نگاهی نسبت به جایگاه و مکانت حوزه‌های علمیه در نظام، جامعه و انقلاب اسلامی در حال شکل گرفتن است که حقیقتاً در محافل نخبگانی، نهادها و مجموعه‌های کشور دنبال می‌شود که آن ظرفیت غنی و قابل تعامل در حال شکل گیری است.

وی ادامه داد: ما در شورای مدیران گزارشاتی از فعالیت‌ها در طرح بیمه، هدف مندی تکریم اساتید و ... دریافت می‌کنیم که تا حدودی وضعیت بهتر شده است؛ اما بایستی توجه داشته باشیم که شهرستان‌ها نیز از این وضعیت مطلوب بهره مند باشند.

حجت الاسلام حسین رفیعی نیز با بیان ایجاد تغییرات و تحولات فراوان در حوزه‌های علمیه گفت: بایستی جایگاه حوزه علمیه قم تقویت شود و موانعی که در مسیر رشد آن قرار دارد از میان برداشته شود، همچنین لازم است وضعیت فعالیت‌های تبلیغی در مدارس نیز مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: توقع این است که مسئولان گاهی مصوبات و تصمیم گیرهایی که می‌خواهند داشته باشند از مدیران به خصوص از شورا باشد و این نظرات را هم اعمال کنند؛ چون این‌ها می‌تواند تأثیر در کار سطح یک داشته باشد.

ارسال نظرات