۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۷۶۴۶۴۳

نقد حجت الاسلام غفاری‌فر بر اظهارات یک جامعه شناس

نقد حجت الاسلام غفاری‌فر بر اظهارات یک جامعه شناس
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم گفت: خدمت ورزشکاران با حجاب از هزار سخنرانی مذهبی بیشتر است و دفاع یک ورزشکار از محرومین بر علیه اسرائیل از دفاع هزار سخنرانی مذهبی بیشتر است و خیلی‌ها از این خدمات ناراحت هستند.

حجت الاسلام حسن غفاری فرد عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم در مصاحبه با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، ضمن بیان اینکه اگر آدم در جامعه باز فرهنگی انقلاب اسلامی ایران ذره‌ای منصف باشد علی الدوام می‌بیند مطالبی علیه دین، روحانیت، رهبری و نهاد‌های امنیتی حافظ ملت گفته می‌شود، گفت: گهگاهی بعضی از این بحث‌ها برجسته سازی می‌شود؛ اخیرا حرفی در شبکه‌های اجتماعی به تبع یکی از شبکه‌های رسانه ملی برجسته شد و دیدم این حرف‌ها تکرار حرف‌های زمان شاهنشاه در سال ۵۶ است.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم افزود: در سال ۵۶ یکی از انگ‌های که به انقلاب اسلامی می‌زدند این بود که می‌گفتند انقلاب سوسیالیسم، آقای خمینی (ره) سوسیالسیم مسلمان است، کسانی که امروز انگ سوسیالیسم می‌زنند حرف کهنه را با یک واژه جامعه شناسانه لباسی نو می‌پوشانند؛ در رسانه مکتوب، صوتی و تصویری پهلوی بدترین انگی که به انقلاب می‌زدند، انقلاب سوسیالیستی است برای اینکه می‌خواستند انقلاب را از این طریق از استقلال خارج کنند و زمینه اجتماعی این حرف این بود که بلوک شرق کاملا چپ بود.

تکرار حرف‌های دوران پهلوی با رنگ و لعاب جامعه شناسی/ ترویج بهداشت اخلاقی جامعه با حضور روحانیت

حجت الاسلام غفاری فرد با تاکید براینکه تمام آثار برخی از شخصیت‌های ضد پهلوی مانند شهید مطهری، شهید صدر، حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و بزرگان جامعه مدرسین که خیلی از آنها جزء مراجع بعد از انقلاب هستند ضد سوسیالیسم است، گفت: شهید مطهری کتابی به نام نقد مارکسیسم دارد، هیچ کس از نظر فنی، دقت و همه جوانب به اندازه شهید مطهری مارکسیسم را نقد نکرد؛ شهید صدر در کتاب «اقتصادنا» و «فلسفتنا» غرب و شرق را نقد کرد.

مخالفت انقلاب اسلامی رویکرد سوسیالیستی

وی اضافه کرد: اینکه گفته می‌شود انقلاب اسلامی رویکرد سوسیالیستی دارد یک حرف کهنه پهلوی و با واقعیت خارجی مخالف است؛ امام خمینی (ره) چهار مرتبه فرمودند بار‌ها گفته ام کار بازار را به بازار واگذار کنید و علت تاریخی اینکه آمریکا و اسرائیل انگ سوسیالیستی بودن را به انقلاب می‌زنند این است یکی دو مرتبه کمونیست‌ها به سمت سفارت آمریکا رفته بودند و انقلاب با کمونیست‌ها همراهی نکرد تا اینکه دانشجویان خط امام (ره) رفتند و امام (ره) فرمودند این انقلاب دوم بزرگتر از انقلاب اول است و تا این زمان خبرگان قانون اساسی که مشغول بررسی لوایح بودند موضع صریح نگرفته بودند و تردید داشتند که شاید کمونیست‌ها سفارت آمریکا را اشغال کرده اند!

حجت الاسلام غفاری فرد با اشاره به اینکه ملاک سوسیالیست بودن تاکید بر عدالت و دفاع از محرومین است، ابراز کرد: اگر سوسیالیست بودن به این معنا است اولین سوسیالیست خدای متعال است و حال آنکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با دولت آقای احمدی نژاد تصریح داشتند که عدالت فقط اقتصادی نیست و عدالت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز لازم است؛ بنابراین نه در قانون اساسی و نه در بیان امامین انقلاب و نه در بیانات بزرگان و نسل‌های بعد از شهید مطهری مانند علامه جوادی آملی و علامه مصباح یزدی طرفداری از سوسیالیسم وجود ندارد و با این انگ نمی‌توانند انقلاب را تحریف کنند.

تکرار حرف‌های دوران پهلوی با رنگ و لعاب جامعه شناسی/ ترویج بهداشت اخلاقی جامعه با حضور روحانیت

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم با بیان اینکه کسانی که برای ترویج فرهنگ در دفاع از نظام کاپیتالیسم سینه چاک هستند جایی را به عنوان مدینه فاضله فرهنگ نشان بدهند! گفت: امروز انتهای لیبرالیسم به همجنس گرایی، ارتباط با آدم مصنوعی و حیوان رسیده است که به عنوان مصوبه مجلس از دفاع اندیشمندان برخوردار است؛ کتاب «شاخص‌های فرهنگی در ایالات متحده آمریکا» نوشته ویلیام بنت جی آمار فساد جنسی قبل از سال ۲۰۰۰ را بیان می‌کند که فاجعه است.

دفاع انقلاب از فرهنگ اصیل اسلامی

وی افزود: اگر منظور از فرهنگ کفر، شرک، الحاد و فاحشه گری باشد حتما انقلاب با این فرهنگ مخالفت دارد و افتخار می‌کند؛ ولی اگر منظور از فرهنگ تاریخ، عقاید و سرمایه‌های اصیل است ایران همیشه موحد و خداپرست بوده، در جای جای ایران مراقد انبیاء بنی اسرائیل اعم از مسیحی و یهودی وجود دارد؛ تشییع جنازه شهید رئیسی، شهید سلیمانی و اربعین را می توان گردهمایی فرهنگی دانست.

حجت الاسلام غفاری فرد تاکید کرد: لفظ «مجوس» را ناسیونالیست‌های زبان، زشت جلوه دادند، «مجوس» یک دین مقدس قرآنی است و قرآن آن را به تطهیر نام می‌برد، اگر منظور فرهنگ غیرخدایی است سه دهه قبل‌تر شهید بهشتی فرمودند هر موقع به نام دموکراسی می‌خواستند ساییدگی در فرهنگ الهی بوجود بیاید مردم این ساییدگی را تحمل نکردند و دولت‌هایی که به نام دین حکومت را در دست گرفتند هنگامیکه با دین سایش پیدا کردند مردم آنها را کنار زدند.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم با اشاره به سخنان بعضی‌ها مبنی براینکه در جمهوری اسلامی چقدر روحانی داریم؟ تصریح کرد: این اعتراض را به فال نیک می‌گیریم علی رغم اینکه پنجاه هزار روحانی رسمی و موثر داریم؛ امروز شاید نیم میلیون نظامی در پادگان‌ها باشند و اینگونه نیست که همه نظامی‌ها در نظامی گری موثر باشند آنها یا در مقدمات آموزش و دانشجو هستند یا سرباز عادی هستند و آنهایی که نظامی گفته می‌شوند عده کمی هستند.

تکرار حرف‌های دوران پهلوی با رنگ و لعاب جامعه شناسی/ ترویج بهداشت اخلاقی جامعه با حضور روحانیت

وی اضافه کرد: با توجه به سن سودمندی طلاب ۵۰ تا ۷۰ هزار طلبه بیشتر نداریم؛ کشور ایران ۸۵ میلیون جمعیت دارد و اگر روزی کشور ۸۵ هزار روحانی فعال و موثر داشته باشد؛ یعنی برای هر یک میلیون، هزار روحانی داریم کدام نهاد موثر و فرهنگی مانند روحانیت وجود دارد؛ بخش بهداشت در همه بخش‌های کشور حضور دارد و باید توجه کرد روحانیت حضور بهداشتی و تولیدی دارد.

جامعه‌ای که اخلاقی باشد حقوق در آن جامعه موثرتر است

حجت الاسلام غفاری فرد گفت: روحانیون حاضر در صحنه روحانیوی بهداشتی هستند، همه حقوق دانان می‌گویند جامعه‌ای که اخلاقی باشد حقوق در آن جامعه موثرتر است و روحانیت ترویج دهنده بهداشت اخلاقی در جامعه و کمک کار نیرو‌های امنیتی و قضایی هستند چراکه حضور آنها میزان جرم را پایین می‌آورد؛ فردی به نادرستی گفت که نگویید ماه مبارک رمضان جرم را پایین می‌آورد، چون مجرمین مومنین هستند، خیر؛ مومنین هیچ موقع مجرم نمی‌شوند، اما خیلی از کسانی که تمام حضورشان در مسجد سی روز ماه مبارک رمضان است مرتکب جرم نمی‌شوند.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم با تاکید براینکه پایین‌ترین رقم جرم در میان روحانیون است، اظهار داشت: علی رغم اینکه هیچ نهادی مانند روحانیت تحت نظارت نیست، چون روحانیت یک سیستم نظارت مانند دادگاه ویژه روحانیت دارد، با این وجود پایین‌ترین رقم خطا و جرم در صنف روحانیت است، روحانیت آراسته و وارسته به عنوان خادم ملت است.

تکرار حرف‌های دوران پهلوی با رنگ و لعاب جامعه شناسی/ ترویج بهداشت اخلاقی جامعه با حضور روحانیت

وی با اشاره به اینکه دروس اختیاری در ایران دروس همسو است ولی دروس اختیاری در جهان به معنای مطلق است، گفت: روحانیت به سایر علوم خدمت می‌دهد و می‌گیرد، امروز بهترین مبلغین انقلاب اسلامی ورزشکاران خواهر و برادر هستند کسانی که می‌گویند نمی‌شود با پوشش ورزشکار شد انقلاب اسلامی به همت ابر دانشمندان و ورزشکاران فرهنگ ایرانی اسلامی را ترویج می‌دهد.

حجت الاسلام غفاری فرد ابراز کرد: تمام تلاش کشور این است که ورزشکاران موفق شوند؛ خدمت ورزشکاران با حجاب از هزار سخنرانی مذهبی بیشتر است و دفاع یک ورزشکار از محرومین بر علیه اسرائیل از دفاع هزار سخنرانی مذهبی بیشتر است و خیلی‌ها از این خدمات ناراحت هستند، امروز جامعه شناسانی در دفاع از انقلاب حرف می‌زنند و از روحانیت دفاع می‌کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم اظهار داشت: عصبانیت بعضی‌ها از حضور روحانیت نیست بلکه از کیفیت روحانیت است، حجم دانشجویان دور افتاده‌ترین رشته در ایران بیشتر از روحانیت است، امروز بالای پنجاه رشته در حوزه علمیه تدریس می‌شود و بجای اینکه این عنصر فعال، تاریخی و دینی سرکوب شود باید بخش ضعیف دانشجو که سرمایه‌های مفید کشور هستند را تقویت کنیم و نیرو‌های خدادادی و مفید جامعه را تخریب نکنیم.

ارسال نظرات