۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۷۶۴۶۷۷
آیت الله میرباقری:

تمام عبادات راهی برای تقرب به امام زمان است

تمام عبادات راهی برای تقرب به امام زمان است
سخنران حرم حضرت معصومه (س) زیارت را به معنای دل بریدن از دنیا و کوچ به سوی امام توصیف کرد و گفت: برای رسیدن به تقرب الی الله و دیدن وجه الله باید از دور و نزدیک به زیارت امام معصوم رفت.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری شام شهادت امام رضا (ع) پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در حرم بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به ثواب زیارت امام رضا (ع) گفت: یکی از عباداتی که در توصیه های ائمه مورد توجه خاص قرار گرفته و فضیلت های ویژه ای برای آن ذکر کرده اند زیارت اهل بیت علیهم السلام است و در روایات گاهی به زیارت حج و بلکه افضل از حج عنوان شده است.

وی با بیان اینکه حج یک سیر کامل و عمل بسیار بزرگی است که انسان از خود و تعلقاتش به سوی خدا کوچ می کند، ابراز داشت: در روایات بسیاری از معصومین علیهم السلام بیان شده است که زیارت امام رضا (ع) برابر با هفتصدهزار حج مقبول است. زیارت یعنی انسان از همه چیز می گذرد و به سوی امام می رود.

سخنران محفل معارفی حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه انسان می تواند با هر قدمی یک سیر کامل حج بدست بیاورد، بیان کرد: کسی که روز عرفه امام حسین را زیارت کند گویا خدا را در عرش ملاقات می کند و این ملاقات یعنی امام وجه الله است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان با تقوا بوسیله نماز به خدا نزدیک می شود، تصریح داشت: با همه سفارشات و توصیه هایی که در اقامه نماز شده اما در مقابل مقام امامت فرع می باشد، یعنی تا امامت معصوم را قبول نداشته باشیم نماز هم نماز مقبول نخواهد بود لذا زیارت سیر به سوی خدا از طریق معرفت به امام معصوم است.

وی با اشاره به اینکه امام شاهد بر اعمال می باشد، خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) شاهد بر احوال ائمه (ع) می باشد و امام شاهد بر اعمال بندگان خدا هست. امام طبیبی است که نسبت به احوال تمام ما احاطه دارد.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه زیارت یعنی هجرت الی الله و انسانی که قصد رسیدن به امام دارد باید از همه تعلقات دنیایی دل بریده و کوچ کند، گفت: در زیارت امام زمان و دعای عصر غیبت ببینید که می فرماید امام زنده کننده مومنین است، انسان وقتی به سمت امام و خدا کوچ می کند هر قدمی که بر می دارد در وادی امام است لذا ثواب یک حج مقبول دارد و معتقدم تمام عبادات در راه تقرب به امام زمان (عج) است.

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه اگر توفیق زیارت از نزدیک ندارید از دور امام را زیارت کنید، اظهار داشت: اگر کسی نمی تواند از نزدیک به زیارت حرم های اهل بیت (ع) برود از راه دور به امام رضا (ع) و امام حسین (ع) سلام بدهد که در سلام از راه دور هم ثواب یک حج مقبوله می نویسند یعنی به اندازه یک حج کامل انسان رشد می کند.

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: در نیت نباید کوتاهی کرد نیت اراده است، اگر چه زیارت از نزدیک و حضور در حرم اهل بیت علیهم السلام موضوعیت دارد اما اگر توانایی حضور نداشتید نیت کنید و از همان راه دور سلام به امام بدهید و به حضرت متوسل بشوید و بدانید که امام از ما به ما نزدیک تر است.

ارسال نظرات