۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۷۶۴۷۴۸
نماینده ولی فقیه در کاشان:

سفیر استرالیا مقدسات جمهوری اسلامی ایران را زیر پا گذاشته است

سفیر استرالیا مقدسات جمهوری اسلامی ایران را زیر پا گذاشته است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی هتک حرمت سفیر استرالیا در تهران را محکوم کرد و گفت: سفیر استرالیا مقدسات جمهوری اسلامی ایران را زیر پا گذاشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم(عج) برگزار شد، با تبریک ماه ربیع الاول به فراخوان رهبر معظم در مورد ازدواج اشاره کرد و گفت: جهیزیه سنگین، مهریه سنگین و مراسم عروسی سنگین از موانع سد راه ازدواج است.

وی به ترویج ازدواج‌های آسان در جامعه اسلامی اشاره و بر اجرای طرح نهاد رهبری در دانشگاه‌ها تأکید کرد و افزود: طرح همرسان، ازدواج پایدار، ازدواج آسان و عالمانه و به موقع از جمله طرح‌هایی است که می‌تواند در ازدواج‌های آسان موثر باشد. 

نماینده ولی فقیه در کاشان به صاحبان صنایع تولید فرش ماشینی در منطقه کاشان توصیه کرد برای رونق سنت نبوی ازدواج سالانه حداقل دو تخته فرش ماشینی به عروس و داماد‌های جوان هدیه کنند.

وی ادامه داد: یکهزار کارخانه فرش ماشینی در منطقه کاشان چنانچه سالیانه تنها دو تخته فرش ماشینی به عنوان هدیه به عروس و داماد‌های جوان اختصاص دهند، فرش مورد نیاز همه عروس‌ها و داماد‌های کاشانی تامین خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به هشتم ربیع الاول شهادت امام حسن عسگری(ع)، گفت: امام حسن از ۲۸ سال عمر خود، ۱۳ سال در مدینه و حدود ۱۶ سال در سامرا که یک منطقه نظامی است گذارند و طی ۶ امسال امامت خود سه سال در زندان بود.

وی بر لزوم رعایت سالگرد شهادت امام حسن عسگری(ع) تأکید کرد و با اشاره به اینکه سال گذشته برخی در چنین ایامی بر اثر غفلت اقدام به برگزاری مراسم عروسی کردند، گفت: نیروی انتظامی و اصناف شهرستان از برگزاری مراسم‌های جشن عروسی و پایکوبی در شب شهادت امام حسن عسگری(ع) جلوگیری کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به کشتار ۱۷ شهریور در میدان ژاله از سوی شاه اشاره کرد و گفت: برخی که اقدام به تطهیر محمدرضا پهلوی می‌کنند باید بدانند، محمدرضا پهلوی در این روز ۴ هزار نفر را در میدان ژاله تهران به شهادت رسانید که از این تعداد ۲۰۰ کودک در آغوش مادران خود به شهادت رسیدند.

وی هتک حرمت سفیر استرالیا در تهران را محکوم کرد و با اشاره به اینکه سفیر استرالیا مقدسات جمهوری اسلامی ایران را زیر پا گذاشته است، اظهار داشت: ترویج همجنس بازی از سوی سفیر استرالیا در تهران نشان دهنده این است که هنوز هم استرالیا مستعمره انگلستان است.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: خیانت‌های استرالیا به جمهوری اسلامی ایران طی ۴۵ سال گذشته فراموش شدنی نیست و زمانی که ملت ایران نیاز به واردات دارو داشت استرالیا از تحریم‌های ظالمانه حمایت کرد.

به گفته وی تنها احضار سفیر استرالیا در تهران کافی نیست و از وزارت امورخارجه ایران درخواست می‌شود به سفرای کشور‌ها غربی بویژه سفیر استرالیا تفهیم کند برای ملت ایران، احکام الهی و قرآن از ناموس شان برایشان مهم‌تر است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات