۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۷۶۴۸۹۵
حجت الاسلام و المسلمین محمودی:

طلاب وارث علوم اصیل حوزه هستند/لزوم ترسیم افق آینده حوزه علمیه

طلاب وارث علوم اصیل حوزه هستند/لزوم ترسیم افق آینده حوزه علمیه
مدیر حوزه فارس گفت: حوزه علمیه در همه فراز و فرودها و سختی ها به رسالت اجتماعی و سیاسی خود عمل نموده است .
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا محمودی مدیر حوزه علمیه فارس ضمن تبیین اصول اصیل حوزه علمیه تشیع گفت: یکی از اصول حوزه های علمیه حفظ اصالت و میراث داری علوم منقول و علوم معقول است که این دستاورد حوزه را به عنوان اصالت تولید علم برای خود حفظ نموده ایم که رکن رکین و از اصول اصیل حوزه محسوب می شود.
 
وی دومین اصل حوزه را تقوی دانست و اظهار داشت: قرآن کریم می فرماید "وَ مَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً وَ يَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لا يَحْتَسِبُ" علمای ما با تمسک به این آیه شریفه به سلامت از سختی ها عبور کردند و مقام معظم رهبری درباره تقوی می فرمایند بزرگان ما در رابطه با تقوی به این شکل عمل می کردند که گویا در یک جاده باریک عبور می کنند و دو طرف این جاده پرتگاهی است که باید به طوری عبور کنند که در این پرتگاه نیفتند و لذا باید مراقب بود در پرتگاه حب دنیا و حب نفس سقوط نکنیم.
 
عضو شورای عالی حوزه فارس سومین اصل از اصول حوزه را عمل به رسالت اجتماعی و سیاسی دانست و اذعان نمود: حوزه علمیه در همه فراز و فرودها و سختی های جانکاه به رسالت اجتماعی و سیاسی خود عمل نموده است ، حتی در برهی از زمان حوزه از تلبس به این لباس مقدس هم محروم بوده است.
 
وی یادآور شد: با همه کاستی ها توانسته به رسالت خود عمل کند و یکی از دستاوردهای اجتماعی و سیاسی مهم پیروزی انقلاب اسلامی است که همه ما بر این مائده الهی انقلاب اسلامی بهره مند هستیم و امیدواریم بتوانیم وارث سلف صالح خود باشیم.
 
مدیر حوزه علمیه فارس چهارمین اصول اصیل حوزه را نگاه به افق آینده و نیازمندی های آتی حوزه دانست و گفت: اولین مسئولیتی به صورت کلان دانشمندان حوزه به عهده داشته اند رسالت بزرگی تدوین کتب روایی بوده است با همه محرومیت هایی که با دست و پنجه نرم می کردند و در شرایط فعلی نیز ما باید به افق های آینده حوزه نظر داشته باشیم.
 
وی تاکید کرد: رسالت حوزه تشیع امروز بر عهده ما گذاشته شده و باید با آینده نگری افق های دور را برای حوزه علمیه ترسیم کنیم.
ارسال نظرات