۰۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۷۶۵۵۷
آیت الله نور مفیدی:

مساجد مرکز آگاه بخشی ‌جنگ نرم ‌است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان مهم‌ترین فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را تقویت ایمان، تقوا و ارزش‌های معنوی و مقابله با جنگ نرم دشمن دانست.
آيت الله نور مفيدي
به گزارش خبرگزاری رسا در گرگان به نقل از راوبط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، مهم‌ترین شأن مسجد را توجه به خدا و عبادت دانست و گفت: مهم‌ترین کاری که کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد انجام می‌دهند باید در جهت تقویت ایمان، تقوا و ارزش های معنوی به خصوص در میان نسل جوان باشد و فعالیت کانون‌ های مساجد در مرحله اول باید تقویت مبانی ایمانی باشد.

امام جمعه گرگان با بیان این که اگر ایمان توأم با معرفت صحیح دینی نباشد، ممکن است در معرض طوفان های مخالف قرار بگیرد و رنگ ببازد، تصریح کرد: معرفت دینی باید در نسل جوان عمیق شود و امروز کانون های فرهنگی هنری مساجد فقط به یک سلسله کارهای سطحی اکتفا می کنند، اینها نمی تواند معرفت دینی را در نسل جوان ما تقویت کنند.

آیت الله نورمفیدی برگزاری مجالس سینه زنی و دسته روی را تا حدی مثبت ارزیابی کرد و گفت: برگزاری این مراسم ها معرفت دینی ایجاد نمی کند و کانون های مساجد باید به سمت تقویت معرفت دینی و آشنا شدن با قرآن و مفاهیم قرآنی، افکار و اندیشه های متفکران سالم و اعتقاد اسلامی و افکار شهید مطهری در رابطه و مسائل مختلف و گوناگون دینی و امامت به خصوص در مورد به امام حسین (ع) بروند.
 
نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: جوانان ما باید معرفت حسینی پیدا کنند و نه تنها فقط در مراسم عزاداری گریه حسینی کنند و کانون های مساجد باید با مدیریت درست در مساجد جاذبه هایی را ایجاد کنند تا جوانان به آن مکان جذب شوند.

آیت الله نورمفیدی در خصوص جنگ نرم دشمنان و نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد در مقابله با آن گفت: جنگ نرم فقط اختصاص به مقابله با مساجد ندارد بلکه باید در عمق و بطن جامعه و همه اقشار ورود پیدا کند و  همه باید نسبت به نقشه های دشمن و کارهای آنان اشراف و آگاهی پیدا کنند، و در این خصوص آگاهی های درست باید به جامعه داده شود و مردم را در مقابل این تهاجم و نقشه ها و طرح های دشمن مقاوم کرده و متوجه کنیم که که دشمنان قصد زیرو رو کردن بنیان کشور را دارند.

امام جمعه گرگان با اظهار تأسف از این که جلسات آگاه بخشی در جامعه به جای تأثیرگذاری به سمت های دیگر می رود، گفت: مساجد می توانند یکی از مراکز آگاه بخشی برای جنگ نرم و دشمنی هایی که دشمنان این کشور، نظام و انقلاب با این کشور دارند، باشند.

وی در ادامه خواستار فعال شدن هرچه بیشتر کانون های فرهنگی هنری مساجد از سوی مسؤولان شد و افزود: فعالیت‌ها و جلسات قرآنی، حفظ قرآنی و مجالس عزاداری کانون ها باید به اندازه‌ باشد و روال و جهت داشته باشد.

آیت الله نورمفیدی تأکید کرد: کانون‌ها باید به دنبال تقویت ایمان، دین، تقوا، خلوص، اخلاق و معرفت و معرفت دینی باشند و جاذبه هایی را برای مساجد ایجاد کنند و بهترین راه تقویت ایمان را تفسیر قرآن با مفسر خوب است که کانون ها باید از مدرسانی و مربیانی با ایمان، اخلاق و برجسته برای تفسیر استفاده کنند تا جوانان با روایات و اخلاق اهل بیت آشنا و جذب شوند و ائمه را خوب بشناسند./950/د102/س

ارسال نظرات