۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۷۶۶۵۰۱
دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان: 

امربه معروف و نهی از منکر از رسالت های کسبه و بازاریان است

امربه معروف و نهی از منکر از رسالت های کسبه و بازاریان است
حجت الاسلام مهدوی نیا با بیان اینکه  امربه معروف و نهی از منکر از رسالت های کسبه و بازاریان است، گفت: در این راستا بازاریان نسبت به خود و همکاران‌شان وظیفه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا، امروز در جمع کسبه و بازاریان ضمن تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله اظهار داشت: اصولی که ما نیازمند آن هستیم در هر زمینه ای داشتن علم و آگاهی است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان به داشتن تجربه و تخصص اشاره کرد و افزود: در احکام فقهی به کسب علم و آگاهی در هر عرصه ای تاکید شده است.

وی با اشاره به داشتن آگاهی در راستای احکام فسق معامله طبق قوانین عنوان کرد: کسبه‌ و بازاریان باید به احکام لازم توجه داشته باشند.

حجت الاسلام مهدوی نیا بر ضرورت رعایت حقوق دیگران تاکید کرد و گفت: در فقه و بازار و احکام و در دین اسلام این اصطلاح به عنوان حق الناس آمده است.

وی بیان کرد: کسبه باید امین و مورد اعتماد مردم باشند و اگر بخواهیم وضعیت قابل قبول برای عرصه‌ای که فعالیت می کنیم ایجاد نماییم باید به حقوق مردم احترام بگذاریم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان خاطرنشان کرد: در بازار یکی از مهم ترین و اساسی ترین مواردی که مطرح شده، دعوت به خیر کردن مردم و همکاران است.

حجت الاسلام مهدوی نیا بیان کرد: باید همواره دعوت به خیر و دوری از شر را از وظایف بدانیم و این مهم در فقه و دین اسلام به عنوان امربه معروف و نهی از منکر یاد شده است.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات