۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۷۶۶۷۹۳
آیت الله توکل:

سید حسن نصرالله در اطاعت از رهبر انقلاب سنگ تمام گذاشت

سید حسن نصرالله در اطاعت از رهبر انقلاب سنگ تمام گذاشت
عضو مجلس خبرگان رهبری ولایت پذیری سید حسن نصرالله را در عمل الگو دانست و افزود: سید حسن نصرالله در طول زمانی که در راس کار و دبیر کل حزب الله لبنان بود در مواضع جنگ با اسرائیل و اطاعت از رهبر معظم انقلاب سنگ تمام گذاشت و بیش از حد انتظار در مقام عمل ظاهر شد.

اشاره: عملیات "وعده صادق ۲" یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین عملیات‌های نظامی در منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود که توسط نیروهای سپاه انقلاب اسلامی و با همکاری متحدان منطقه‌ای جمهوری اسلامی انجام شد و اهداف استراتژیک و تاکتیکی متعددی مورد تهاجم قرار گرفت؛ تضعیف نیروهای دشمن و کاهش توانایی‌های نظامی آن‌ها از طریق حملات دقیق و هدفمند به مواضع کلیدی دشمن و افزایش روحیه و انگیزه نیروهای مقاومت از جمله اهداف این عملیات بود.

عملیات"وعده صادق ۲" پیامدهای گسترده‌ای در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی داشت و نشان‌دهنده قدرت و توانایی نیروهای مقاومت اسلامی در مقابله با دشمنان بود و از سوی دیگر پیام روشنی به تمامی طرف‌های حامی رژیم صهیونیستی در منطقه ارسال کرد که نیروهای مقاومت از توانایی و اراده لازم برای دفاع از حقوق و منافع جمهوری اسلامی و جریان مقاومت در منطقه برخوردارند.

باید تأکید کرد که عملیات "وعده صادق ۲" یکی از موفق‌ترین و مهم‌ترین عملیات‌های نظام جمهوری اسلامی بر علیه رژیم غاصب صهیونیسیتی است و تأثیرات آن در آینده نیز مشهود خواهد بود، از این‌رو باتوجه به اهمیت مدیریت رهبر معظم انقلاب در بحران های انقلاب اسلامی خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، درباره شهادت سید حسن نصر الله و پاسخ ایران به شرارت های رژیم غاصب صیهونیستی با آیت الله سیدرحیم توکل عضو مجلس خبرگان رهبری گفت‌وگویی انجام داده که در ادامه خواهد آمد:

رسا ـ ولایت پذیری شهید سیدحسن نصرالله از ولی فقیه چگونه بود؟

سید حسن نصرالله با عملکرد خود ولایت پذیری خود را از ولی فقیه نشان داد، رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی فقیه سید حسن نصرالله را در به عنوان فرمانده حزب الله تعین کردند و سید حسن نصرالله دست رهبر معظم انقلاب را بوسیدند و ابراز علاقه، ارادت و شاگردی نسبت به ولی فقیه داشتند.

سید حسن نصرالله در اطاعت از رهبر معظم انقلاب سنگ تمام گذاشت

سید حسن نصرالله در طول زمانی که در راس کار و دبیر کل حزب الله لبنان بود در موضع جنگ با اسرائیل و اطاعت از رهبر معظم انقلاب سنگ تمام گذاشت و بیش از حد انتظار در مقام عمل ظاهر شد.

رسا ـ آرامش و اطمینان قلبی رهبر معظم انقلاب و امام راحل در مواجهه با مصائب و بحران های جامعه اسلامی از چه نشات گرفته است؟

بخشی از قضیه ناشی از وعده صادق الهی است که نصرت خداوند شامل کسی می شود که دین خدا را یاری کند و خداوند در وعده ها تخلفی ندارد؛ از جنبه دیگر اگر انسان عقل خود را حاکم قرار دهد متوجه می شود که از اول انقلاب تاکنون توطئه های فراوانی علیه انقلاب شده و تقریبا تمام دنیا در مقابل استقلال و آزادی جمهوری اسلامی ایران ایستاده است؛ اما جمهوری اسلامی طی این سال ها همیشه از این حوادث سربلند بیرون آمده و با عزت تما از پل های مشکلات عبور کرده است.

معجزه زنده کردن مرده یا شهادت دادن حیوانات مهمتر است یا معجزه چهل و پنج سال ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در مقابل تمام ابر قدرت های جهان! جمهوری اسلامی با وجود تمام دشمنی های معاندان خارجی و داخلی مستحکم و با عزب بالاتر از دیگر کشورها ایستاده است، این معجزه واقعی است.

سید حسن نصرالله در اطاعت از رهبر معظم انقلاب سنگ تمام گذاشت

این اتفاقات از این منظر حائز اهمیت است که انقلاب صاحب دارد و دشمن هرکاری کند جمهوری اسلامی کاری که صلاح خود می داند را انجام می دهد.

رسا ـ اقدامات و سیره حضرت آیت الله خامنه ای در مواجهه با بحران های گوناگون داخلی و خارجی در طول سال های زعامت و رهبری ایشان چگونه بوده است؟

باور ما این است که ایشان با امامت مرتبط هستند و از ایشان فرمان می گیرند و در بعضی از جاها اگر حضور فیزیکی نباشد به الهامات و القائات الهی مؤید هستند، با این همه توطئه باید سرنوشت کشور طور دیگری رقم می خورد و رهبری جامعه در این شرایط نیاز به امدادهای معنوی دارد؛ امام امت با دلی آرام و قلبی مطمئن رحلت کردند چون دانستند این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی عجل الله متصل خواهد شد.

اطمینان، آرامش و بیانات رهبر معظم انقلاب در حوادث سخت نشان دهنده عنایات امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است، ایشان با توجه به امدادات الهی پشت قضیه تاکید دارند که انقلاب به قله ها نزدیک شده است؛ مشکلات بر سر راه جامعه اسلامی طبیعی است و نباید باعث ناامیدی اهالی انقلاب شود.

اشکالات ایدئولوژی و عقیدتی از سوی دشمنان خارجی و خائنین داخلی از حرکت انقلاب اسلامی جلوگیری نکرده است و جمهوری اسلامی ایران در میادین مختلف از جمله علمی حرف اول را در دنیا می زند با اینکه دشمنان دنیا پنجاه سال است که تلاش دارند جمهوری اسلامی  ایران را در حالت ضعف قرار گیرد ولی انقلاب عزتمند به سمت قله ها به پیش می رود.

رسا ـ الگوی مواجهه امامین انقلاب با شهادت فرماندهان و مسئولین جامعه اسلامی مانند شهید نصرالله چگونه بوده است؟

امام خمینی(ره) فرمودند: بکشید ما را ملت بیدارتر خواهد شد، برخی مواقع خون باید بیاید تا عده ای خواب مانده بیدار شوند، حرکت جهادی و شهادت سید حسن نصرالله خیلی از خواب مانده ها را بیدار کرد، خون امام حسین علیه السلام از جنایات یزید ملعون جلوگیری کرد و بنیان بنی امیه را نابود کرد، با شهادت ابی عبدالله خداوند به اهل بیت علیهم السلام عزت دارد و خداوند نشان داد چگونه خون ظلم را از بین می برد.

سید حسن نصرالله در اطاعت از رهبر معظم انقلاب سنگ تمام گذاشت

شهادت بسیاری از یاران امام مانند شهید بهشتی باعث معرفی وی به دیگران شد و حقانیتش را ثابت کرد.

رسا ـ وظایف امت اسلامی در مقابله با رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی در بحران ها چیست؟

باید به منویات رهبر معظم انقلاب توجه داشت، رهبر معظم انقلاب به تمام اوضاع و احوال جامعه و جهان اشراف دارند و لازم است به نظرات ایشان عمل شود، دشمنان اسلام با تمام خباثتی که دارند فهمیده اند که هر چه رهبر معظم انقلاب بگوید حق است و از ایشان به محبوب ترین رهبر دنیا تعبیر می کنند.

سرویس های جاسوسی کشورهای غربی، آمریکا و اسرائیل برعلیه ایران نقشه کشیده اند ولی یک جمله رهبر معظم انقلاب تمام تلاش های آنان را به باد فنا می دهد، متاسفانه در داخل کشور برخی به خاطر مشکلات اقتصادی و معیشتی به پیشرفت های کشور بی توجه هستند.

مهدی الهی

ارسال نظرات