۲۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۷۷۸۷۷

سومین کنگره شعر عاشورایی در مازندران برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران از برگزاری سومین کنگره شعر عاشورایی در این استان خبر داد.
کنگره شعر عاشورايي
حجت الاسلام رحمت الله رضوی راد، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری گفت: سومین کنگره شعر عاشورایی مازندران 25 اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این کنگره به منظور شناسایی، ساماندهی و جذب استعدادها در ادبیات آئینی عاشورایی، زمینه‌سازی جهت تولید و تهیه منابع و کتب شعر برای مداحان و شناسایی آسیب ها در عزاداری ها برگزار می شود.

وی افزود: تاکنون بیش از پانصد نفر از مداحان، شاعران و ادیبان اهل قلم و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت آثار خود را در قالب اشعار عاشورایی در بخش‌های آئینی، مفهومی و بومی مازندرانی به دبیرخانه این کنگره در اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران ارسال کردند.

حجت الاسلام رضوی‌راد ادامه داد: پس از بررسی‌های نهایی و داوری از سوی داوران برجسته استانی از این تعداد آثار ارسالی حدود سیزده آثر انتخاب شده که در روز کنگره با اهدای لوح تقدیر ‌و هدیه نقدی به هر یک از این افراد منتخب، تقدیر و تجلیل خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به بخش‌های دیگر این کنگره افزود: در این کنگره افزون بر تجلیل از منتخبان این آثار، آن دو تن از شاعران مطرح کشور در خصوص اشعار مداحی و مفهومی سخنرانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: این کنگره با حضور استاندار، مدیران کل ارشاد و تبلیغات اسلامی استان و نیز جمعی از شاعران، ادیبان و مداحان استانی برگزار می‌شود./950/پ202/س
ارسال نظرات