۲۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۷۸۰۹۲
مسؤول روابط عمومی دفتر تبلیغات خراسان رضوی:

چهره پردازی از شخصیت های دینی و فرهنگی جامعه ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که دنیای غرب در مقابله با جریان اطلاع رسانی دینی تلاش فراوانری را انجام می دهد، اظهار داشت: غرب در تلاش است چهره های ناشناخته خود را به جهانیان معرفی کرده تا در شرایط مناسب از آن ها استفاده کند؛ بنابراین ما که شخصیت های برجسته ای را در حوزه فرهنگ و دین در اختیار داریم باید به مردم معرفی کنیم.
چهره پردازی از شخصیت های دینی و فرهنگی جامعه ضروری است


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید محمد علی حسینی، مسؤول دفتر حوزه ریاست و روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در نشستی که به منظور تعامل با خبرنگاران رسانه ها، در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: اطلاع رسانی دینی با اطلاع رسانی در حوزه های دیگر متفاوت است زیرا ما در اطلاع رسانی به دنبال اغنای ذهن مخاطب هستیم از این رو شیوه بیان خبر و گزارش و نیز تصویرسازی از یک واقعیت به گونه ای است که مخاطب پیام را باور کند اما اطلاع رسانی در حوزه های دینی از این ویژگی برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: از آنجایی که اطلاع رسانی دینی در عصر حاضر از اهمیت بالایی برخوردار است باید برای انعکاس درست اطلاعات در حوزه دین آسیب شناسی صورت گیرد تا اطلاعات به درستی به مخاطبان منتقل شود.

حجت الاسلام حسینی اذعان کرد: یکی از رسالت های رسانه ها این است که سیاستگذاری های فرهنگی به ویژه در عرصه دین را به اطلاع مخاطبان برسانند از این رو ضروری است اطلاعات درستی از فعالیت ها، اندیشه ها و اعتقادات حوزه دین در سطح رسانه ها منعکس شود.

مسؤول دفتر حوزه ریاست و روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، بر باز مقدس سازی فرهنگ و چهره های دینی تأکید و تصریح کرد: دنیای سکولار برای مقدس زدایی از چهره های دینی و فرهنگی تلاش های بسیاری را انجام می دهد که برای خنثی کردن این اقدامات نیازمند باز مقدس سازی نمادها، چهره ها و جریان های فرهنگی در عرصه دین هستیم.

وی با بیان اینکه باید از شخصیت های فرهنگی دینی که جامعه آن ها را نمی شناسد، چهره پردازی کنیم، ادامه داد: دنیای غرب برای مقابله با جریان اطلاع رسانی دینی تلاش می کند چهره های ناشناخته را به جهانیان معرفی کند تا در شرایط مناسب از آن ها بهره برد لذا ما که شخصیت های برجسته ای را در حوزه فرهنگ و دین در اختیار داریم باید به مردم معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام حسینی بر ایجاد حوزه های اطلاع رسانی فعال و بزرگراه های اطلاعاتی در جنگ نرم تأکید کرد و یادآور شد: در جنگ نرم هم فعالان عرصه فرهنگ و هم جریان اطلاع رسانی آسیب می بینند از این رو باید با هم افزایی میان این دو گروه، به ایجاد بزرگراه های اطلاعاتی اقدام کنیم تا از آسیب ها کاسته شود.

وی ابراز داشت: باید در برابر تبلیغات سوئی که توسط دشمنان و برخی نا آگاهان در سطوح مختلف جامعه نسبت به اندیشه های اجتماعی و اخلاقی مسلمانان صورت می گیرد اطلاع رسانی شفافی صورت گیرد و از خرافه گرایی و قشری گری نیز پرهیز شود./934/پ202/ص

ارسال نظرات