۲۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۷۸۱۴۳
وزیر اطلاعات در اهواز:

عشایر عرب افتخار نظام جمهوری اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ وزیر اطلاعات در همایش بزرگداشت جهاد عشایر عرب گفت: عشایر عرب افتخار نظام جمهوری اسلامی هستند.
همايش جهاد عشاير عرب خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی صبح امروز در همایش بزرگداشت جهاد عشایر عرب خوزستان گفت: عشایر عرب خوزستان افتخار نظام جمهوری اسلامی هستند و در تاریخ افتخارات بسیار بزرگی را در حفظ کیان و استقلال اسلامی از خود نشان دادند.

وی افزود: افتخار بزرگی که در مقابل استعمار پیر انگلیس و در یک حرکت شجاعانه و با روحی بلند از ایمان و اعتقاد و تبعیت از ولایت و مرجعیت بوقوع پیوست افتخاری بزرگ بود که تاریخ آن را به نام عشایرعرب خوزستان ثبت کرد.

حجت الاسلام مصلحی ادامه داد: اکنون به برکت این شجاعت، امنیت منطقه و کشور به روح سلحشوری، ایثارگری و مردانگی و شجاعت شما ایجاد شده است و این نشان از تربیت اسلامی و آشنایی با آموزه های دینی مردمان غیور دارد.

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود هدف انبیای الهی را ساختن انسانها و رساندن آنها به مقام بلند انسانی دانست و خاطر نشان کرد: مدیریت انبیا، مدیریتی بسیار بزرگ بود که توانستند در زمانهای مختلف انسان سازی کنند، مدیریتی که بزرگترین موفقیت را داشت، پیامبر اسلام نیز توانست انسانهای بزرگی رابسازد و پرورش دهد که از طریق آنها چنان شده است که جمعیتی بزرگ که اکنون بالغ به یک میلیارد و سیصد میلیون است بر دین مبین اسلام گرویده اند.

وی افتخار دولت نهم و دهم را حضور در میان مردم و سر دادن شعار عدالت دانست و اظهار داشت: اکنون استکبار و استعمار دست به دست هم داده، برای از بین بردن امنیت کشور و با شعار مبارزه با تروریسم حضوری بسیار فعال در افغانستان و عراق پیدا کرده و حدود یک ملیون نفر را به خاک و خون کشیده است.

حجت الاسلام مصلحی در ادامه گفت: حادثه یازده سپتامبر در واقع دست آویزی بود برای حضور هزاران نفری نیروهای آمریکایی در عراق، آنان اگر بخواهند تروریست را دستگیر کنند، باید موفقیت را از ایران اسلانی بیاموزند.

وزیر اطلاعات همچنین به اعترافات ریگی سرکرده شرورها در شرق ایران اشاره و تصریح کرد: اعترافات این شورشی به خوبی دست استکبار و همراهی و سرمایه گذاری آنان را رسوا کرد و آنان امروز دیگر برای خود حیثیتی نمی بینند و آبرویی ندارند و این اعترافات جز خجالت و سرافکندگی برای آنان چیزی به همراه نداشته است.

وی بیرق های عشایر را بیرق امنیت نظام جمهوری اسلامی ایران خواند و افزود: علیرغم تمام توطئه ها و بودجه های سنگینی که برای مقابله با این ملت، دولت و نظام اسلامی هزینه می کنند، اما امت اسلام و این عشایر غیور با قامتی استوار و با پرچم ها و بیرق های پر تحرک در زیر پرچم ولایت فقیه همچنان ایستاده اند.

حجت الاسلام مصلحی با بیان این که ایثارگری عشایر عرب خوزستان در دوران دفاع مقدس حماسه ای بی نظیر آفریدند افزود: خود به شخصه در این مناطق حضور داشتم و مدیریت، جهاد و ایثارگری عشایر بسیجیان عرب را مشاهده کردم که چگونه با رشادت ایستادند و از کیان نظام اسلامی دفاع کردند.

وزیر اطلاعات دفاع از ملیت، ناموس، عزت، شرف، بزرگی، دین و مذهب را از خصیصه های عشایر عرب خوزستان بویژه در دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: نزدیک به یک قرن پیش شما با تبعیت از مرجعیت و ولایت فقیه ایستادگی بزرگی را در مقابل استعمار پیر آن زمان، بریطانیا، از خود نشان داده اید و در دوران دفاع مقدس نیز با لبیک گویی به ندای مرجعیت و رهبری حضرت امام خمینی(ره) توانستید افتخاری دوباره ایجاد کنید که این به سبب تربیت اسلامی است که توسط علما و بزرگان ایجاد شده است.

حجت الاسلام مصلحی فتنه اخیر را حربه ای برای مبارزه با عدالتخواهی دولت نهم و دهم و نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: به برکت تدبیر رهبری و تلاش های دولت نهم و اکنون در دولت دهم شعار عدالت، مبارزه با فساد و رفع تبعیض به صورت جدی پیگیری می شود و حضور در جمع مردم یکی از وظایف مهم دولت به شمار می رود.

وی مخالفت با سفرهای استانی رییس جمهور و حضور در میان مردم از سوی برخی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: عده ای که برای خود انباشت ثروت کرده بودند با این طرح مخالفت کردند و آن را توزیع فقر نامیدند، این در حالی است که رهبر معظم انقلاب تأیید بزرگی درباره این سفرها داشتند و  این سفرها موفقیت بسیاری نیز در راستای توزیع عدالت و ترویج عدالت به همراه داشته است.

وی بصیرت و هوشیاری را از ابزار مهم مقابله با جنگ نرم دانست و خاطر نشان کرد: بحمدلله عشایر و مردم ما از این بصیرت به خوبی برخوردار هستند.

حجت الاسلام مصلحی در پایان سخنان خود از ادامه فتنه ها و توطئه های دشمنان در مقابل امت اسلامی نام برد و افزود: استکبار و مزدوران آنان در داخل هیچ وقت دست از فتنه برنمی دارند و موفقیت هایی که در هشت ماه پس از انتخابات بوجود آمد با استمرار آن می توانیم در مقابل توطئه چینی های جدید این مزدوران بایستیم./945/پ202/ج


ارسال نظرات