۱۶ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۷۸۵۶۱
آیت‌الله مقتدایی:

همت و کار مضاعف حوزه‌های علمیه در تحصیل عمیق‌تر مطالب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان همت مضاعف و کار مضاعف گفت: همت و کار مضاعف حوزه‌های علمیه در تحصیل و تدریس عمیق‌تر مطالب است.
آيت الله مرتضي مقتدايي مدير حوزه علميه قم
به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از فارس، آیت‌الله مرتضی مقتدایی با بیان اینکه فرمایش مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری به عنوان سال همت مضاعف و کار مضاعف تنها مختص کارهای مادی و اداری نیست، تصریح کرد: این سخن باید در مورد تحصیلات و فعالیت‌های علمی نیز جنبه عملی به خود بگیرد.

وی با بیان اینکه هریک از طلاب باید همت خود را عالی کنند، اضافه کرد: طلاب باید در تحصیل،‌ انتخاب درس و استاد تلاش بالایی داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور قلم‌فرسایی، مطالعه و مباحثه را از اموری دانست که طلاب باید در مورد آنها همت خود را چند برابر کنند و به تعمیق دانش خود بپردازند.

وی افزود: اساتید حوزه‌های علمیه نیز باید در پرورش طلاب همت عالی به کار ببندند و سعی کنند طلابی فکورتر و اندیشمندتر تربیت کنند.

مقتدایی از مولفان حوزوی خواست تا در تالیفات خود همت عالی و تلاش بالاتر را به کار ببندند و اظهار داشت: تعداد نشریات حوزوی باید با اتکا به همت و کار مضاعف چند برابر شود.

وی با اشاره به لزوم به کار بستن توانی افزون‌تر در امر تبلیغ دین خاطرنشان کرد: مبلغان باید در تبلیغ همت بالاتری به کار ببندند و تلاششان را برای هدایت و ارشاد مردم بیشتر کنند./917/د103/ص

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه همت مضاعف و کار مضاعف شامل حوزه و دانشگاه و آموزش و پرورش می‌شود، اضافه کرد: فعالیت‌های تحقیقاتی همواره در مراکز علمی و پژوهشی مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.
ارسال نظرات