رسانههای ایران سدی محکم در برابر جنگ روانی دشمن ایجاد کردند

به گزارش خبرگزاری رسا از آذربایجان شرقی، حجتالاسلام سید محمود حسینی ظهر دوشنبه در آئینی که برای پاسداشت تلاش های رسانهای و مذهبی برگزار شده بود، به شرایط خاص کشور در هفتههای اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: همزمانی عزاداریهای محرم با تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه کشورمان، شرایطی ویژه برای ایران رقم زد، اما مردم، رسانهها و مداحان همدل و همصدا در برابر این توطئه ایستادند و دشمن را ناکام گذاشتند.
وی با اشاره به نقش پررنگ رسانهها در فضای امروز جهان، افزود: رسانه دیگر تنها ابزار اطلاعرسانی نیست، بلکه جلودار میدانهای نبرد نرم و ترکیبی است، امروز خبرنگاران و رسانه های ما در خط مقدم جنگی قرار دارند که عرصهاش ذهن مردم و افکار عمومی دنیاست.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجانشرقی تأکید کرد: اگر در این میدان کوتاهی کنیم، اثرات آن ممکن است بسیار عمیقتر از خسارات جنگهای نظامی باشد، زیرا در عصر حاضر، مدیریت ذهنها و جریانسازی خبری، تعیینکننده مسیر آینده کشورها است.
حجتالاسلام حسینی با تجلیل از نقش رسانههای محلی و مستقل در برابر امپراتوری رسانهای غرب، خاطرنشان کرد: حتی کوچکترین رسانهها در ایران توانستهاند با محتوای هدفمند و مسئولانه، جبههای مؤثر در برابر جنگ روانی دشمن تشکیل دهند، نمونه بارز آن در جریان درگیری های اخیر غزه و همراهی رسانه های داخلی با جبهه مقاومت به وضوح دیده شد.
وی ضمن قدردانی از مداحان جوان که به دعوت رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند، یادآور شد: بسیاری از ذاکران در ایام محرم و همزمان با جنگ ۱۲ روزه، با شور و شعور مثالزدنی پیام وحدت را به میان مردم بردند و در مسیر انسجام ملی نقش مهمی ایفا کردند.
وی تصریح کرد: صدای واحد مداحان و خبرنگاران آذربایجان شرقی در این روزهای پرتنش، پژواکی بود از وحدت ملی که به دشمنان این پیام را رساند که ملت ایران در بزنگاهها کنار هم میمانند.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به تغییر سبک دینداری در جامعه، بیان کرد: برخلاف برخی تصورهای سطحی، مردم ایران همچنان به دین و اهلبیت علاقهمندند، اگرچه شکل بروز این دینداری با گذشته متفاوت شده، اما اساس اعتقادات همچنان پابرجاست و باید با نگاهی آسیبشناسانه به این تغییرات نگریست، نه با نگاه قضاوتگر.