انتشار کتاب «کارگزار و مصرف» بررسی نقش مسئولان در شکلدهی فرهنگ مصرف

کتاب «کارگزار و مصرف» به تحلیل تأثیر سبک زندگی و رفتارهای مسئولان حکومتی بر فرهنگ مصرف جامعه میپردازد و نقش غیرمستقیم اقتصاد در شکلدهی الگوهای رفتاری مردم را بررسی میکند.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب جدید «کارگزار و مصرف» با هدف بررسی و تحلیل تأثیر پنهان اقتصاد بر فرهنگ جامعه منتشر شد.
این اثر که توسط حجتالاسلام احمد اولیایی نگارش یافته، به یکی از مهمترین و در عین حال کمتر مورد توجه قرار گرفتهترین عوامل تأثیرگذار بر فرهنگ مصرف در جوامع میپردازد: نقش کارگزاران حکومتی.
در این کتاب، نویسنده نشان میدهد که کارگزاران تنها در جایگاه سیاستگذار یا مجری فعالیتهای اقتصادی مؤثر نیستند؛ بلکه سبک زندگی و رفتارهای شخصی آنان نیز میتواند به عنوان یک الگوی اجتماعی، به صورت مستقیم بر کمیت و کیفیت مصرف در میان مردم تأثیرگذار باشد.
این تأثیرگذاری گاهی در قالب سیاستگذاری، گاهی در مقام اجرا و گاهی نیز به عنوان الگوی رفتاری در جامعه نمود پیدا میکند.
کتاب «کارگزار و مصرف» در ۲۰۰ صفحه توسط پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سال ۱۴۰۴ منتشر شده و به علاقهمندان علوم اجتماعی، اقتصاد فرهنگ و سیاستگذاری فرهنگی پیشنهاد میشود.
علاقهمندان برای تهیه و خرید اینترنتی میتوانند به نشانی (https://www.bustaneketab.ir/book/94923) مراجعه کنند.
این اثر با تمرکز بر پیوند میان سبک زندگی مسئولان، سیاستگذاری و فرهنگ مصرف، گامی مهم در فهم تأثیرگذاری غیرمستقیم و نرم اقتصاد بر رفتارهای اجتماعی و فرهنگی جامعه برداشته است و بستری برای مطالعات و پژوهشهای آینده در این حوزه فراهم میآورد.
ارسال نظرات